Aantal vragen bij het overstappen van BV naar FV.

Discussion in 'Voeding' started by AnnaS, Jun 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik wil stoppen met de borstvoeding.

Cecile is nooit tevreden na het voeden en het einde van de dag komt er ook geen melk meer uit beide borsten.
    Nu heb ik zoiets stap maar over ik had dit verhaal ook bij mijn oudste dochter. Ben gewoon bijna de hele dag met het voeden bezig en 2 keer of 3 keer op een dag komt ze al weer binnen een uur en het breekt mij gewoon op en heb erg veel nek en rugklachten. Vind het wel erg jammer, maar het is de eene of het andere. Heb er ook geen zin om half om half te doen.

Nu is Cecile bijan 7 weken en ik lig er telang uit met de FV.
    Hoeveel moet ik haar geven, want ze weegt nu ongeveer 4,5 kilo.
    En hoeveel voedingen heeft een ze dan nodig op een dag?
    En welke manier is het beste om het aftebouwen met de BV?

2. wendy80

wendy80 Bekend lid

Jun 21, 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Hoi hoi,

Als ik jou was had ik ff contact opgenomen met
    het consultatie bureau.
    Daar weten ze precies hoeveel jou kindje
    nodig heeft.
    Ze hebben mij een tijdje geleden goed geholpen,want ook
    mijn borsten raakten leeg en ons meisje had erge honger.
    Ik heb toen de bv niet af kunnen bouwen,want ik had niets meer.
    Mij is toen geadviseerd om gelijk te stoppen en de fles te gaan geven.
    Ik kreeg er een compleet ander kind voor terug,maar deed me wel ff
    zeer dat ik haar niet meer zelf kon voeden.

Veel succes ermee liefs wendy

3. robentes

robentes Actief lid

Oct 25, 2006
    109
    0
    16
    Misschien kan je contact opnemen met een lactatiekundige. Zij kan je helpen op een goede manier zelf te voeden. Misschien is je meisje niet goed aangelegd waardoor je niet goed kan drinken. Het hoeven maar kleine verschillen te zijn. Je moet het natuurlijk zelf weten, en doen wat voor jou het beste voelt. Maar misschien kan dit je helpen door te zetten met de BV:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... rmelk.html

vergelijk de samenstelling van Moedermelk tegenover de samenstelling van kunstvoeding... zegt naar mijn idee genoeg.
    Succes!

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bedankt voor je link robentes, hier hebben de meiden die nog twijfelen zeker wat aan.
    Maar om bij de vraag van Anna5 te blijven en dat is hoeveel een kindje ongeveer nodig heeft.

Voor de hoeveelheid is een rekensommetje, je kindje heeft per dag ongeveer 150 ml melk nodig voor elke kilo lichaamsgewicht. In jou geval dus: 4,5 x 150 ml = ca 650-700 ml melk per dag.

Een baby van nog geen 2 maanden drinkt meestal nog 6-7 flesjes per dag, dus voor jou kindje zal dat ca 100 ml melk per fles zijn. Maar het kan heel goed dat Cecile liever minder flessen heeft met meer inhoud. Hier kom je toch alleen achter door te proberen.

Wat afbouwen betreft, laat elke 2-3 dagen een BV vallen en geef dan een fles, de volgende 2-3 dagen weer een voeding enz...
    Hou dan wel je borsten goed in de gaten, want je loopt het risico op ontstekingen als de resterende melk in je borsten niet "weg" kan.

Succes met afbouwen,
    Groet van Kiki

Share This Page