te veel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jootje78, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik ben de moeder van een tweeling, geboren op 8 januari 2009. Ze doen het helemaal fantastisch, alleen ben ik bang dat we ze misschien teveel voeding geven.

Ze krijgen nu nog 7 voedingen per dag en ze kunnen wel 100 ml per keer op, die hoef ik er ook niet in te proppen, dat eten ze graag op, ze blijven daarna zelfs nog doorzuigen. Dus dat is al bijna 700 ml op een dag. Ze wegen nog geen 3 kilo dus volgens de boekjes hoeven ze nog lang geen 700 te eten.

Geef ik ze teveel?

Jolien

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Jolien,

Gefelciteerd met je 2 mannen!
    Ik zou me geen zorgen maken. Waarschijnlijk geven ze zelf aan dat ze meer behoefte hebben. het kan goed zijn dat ze de eerste periode een inhaalslag maken en daarna op een normaal patroon verder gaan.

Wanneer je borstvoeding geeft is het geen probleem. Wanneer ze echt teveel zouden krijgen dan gaat het merendeel weer onverteerd naar buiten. Je kweekt er geen dikke kinderen mee.

Ook het aantal voedingen is goed. Ik zou zeggen, ga lekker zo door en blijf vooral lekker genieten

Ilse

Deel Deze Pagina