Te veel voeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door proudmama, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmama

proudmama Lid

26 mrt 2008
    26
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Rijswijk
    Lieve medemama's,

Sinds 1,5 week ben ik begonnen met ons zoontje (5 maanden & 3 weken) bijvoeding te geven. Dit in overleg met het consultatiebureau en nadat ik al ruim een maand merkte dat hij alles wilde eten wat in zijn handbereik lag, het brood van mijn bord proberen te pakken, het glas uit mijn handen willen, etc.

Mijn voedingsschema ziet er zo uit:

07.00- 180/6
    09.00-fruithap heel potje
    11.00- 180/6
    13.00- danoontje
    15.00- 180/6
    17.00- groentehap half potje
    19.00- pyamapap

Nu merk ik dat het misschien te veel is.. Hij drinkt niet meer alle melk op, dat is bij 30/ 50 ml niet zo een probleem.. Wel als hij 100 ml laat staan en pas een half uur, 45 min. later dit opdrinkt..
    Soms wil hij helemaal niet nu en dan merk ik dat ik nog wel doorzet.. maar de oma's die oppassen denken, ja dan maar een uur later en is hij weer helemaal ontregeld.
    Soms slaapt hij op de gekste tijden tussendoor dat ik hem wakker zou moeten maken..
    Is het dat hij moet wennen aan meer eten?
    Of heb ik te korte tijden op elkaar eten?
    Hij krijgt nu ook last van zijn tanden, is dit ook misschien een reden?
    Overigens als hij keer een uurtje later komt schuift alles op of moet ik het wel strak aanhouden en hem wakker maken om 07.00u?

Ik hoor graag of iemand hier ook ervaring mee heeft?!

liefs,
    proudmama

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou als je kleine aangeeft door ze flesen niet meer leeg te drinkken. hem minder aan gaan bieden.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou danootje eruit gooien. Totaal overbodig op deze leeftijd. Het is nu veel belangrijker dat hij zijn melk opdrinkt. En het kan idd zijn dat al die extraatjes het net iets te veel zijn.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eens met Kiwi: Danoontje eruit en daarna kijken hoeveel hij nog van de flessen wil hebben. En ik zou wat langer tussen de flessen en voedingen laten (3 uur?) en dan kijken hoe het loopt.

bijvoorbeeld:
    7:00 fles
    10:00 fruit + halve fles
    13:00 fles
    16:00 groenten + halve fles
    19:00 pyjamapap

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Ik zou geloof ik ook het danoontje schrappen. Liever de melk, waar meer inzit.
    Tandjes kunnen ook best een oorzaak zijn van minder willen drinken/eten. Maar ik zou eerst eens kijken wat hij zonder danoontje doet. Voor zo'n klein mannetje is het nog best wel een aardige portie denk ik.

6. Alita

Alita Niet meer actief

inderdaad danoontje weg en mischien een fruit/groentehapje?

Ik geef of een fruit of een groentehapje s`middags, vindt het zelf wel belangrijk dat ze de bv goed drinkt, snap je? Merk wel wanneer er meer bijvoeding bij moet....

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Volgens mij kan er een hele fles tussenuit.
    Hij krijgt om de twee uur iets, en dat vind ik persoonlijk best vaak!

Deel Deze Pagina