gebakken ...... !

Discussion in 'Voeding' started by JinxieWeasel, Apr 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hallo allemaal,

Vanaf welke leeftijd mag je je kleintjes iets gebakken geven, zoals bijvoorbeeld een gebakken eitje..... of de championnetjes?!?!?!? Die kook ik tegenwoordig met de saus mee voor de spagetti, maar vroeger bakte ik ze altijd voor ons zelf ;)
    Gebakken aardappeltjes, doet iemand dat ook al.

Mijn meisje is 8 maanden.

Groetjes

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Mag nu al hoor. Wij doen het al een tijdje.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Vanaf wanneer dan deden jullie dit gewoon geven?
    En tot wanneer moet je nu echt oppassen met zout enz, dus vanaf wanneer eten ze met de pot mee

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    In principe mogen ze met 1 jaar met de pot mee-eten (dat is een richtlijn). Maar ja, voor 1 jaar mogen ze ook bijna alles eten, dus dat is toch ook met de pot mee? Ik doe alleen nog geen zout in het eten en geen scherpe kruiden. Dus als we aardappels, vlees, groente of pasta eten (in ieder geval iets wat mild is) dan eet hij met ons mee. En als wij zin hebben in scherp/kruidig eten dan eet hij een potje.

Met de pot mee doen wij sinds zoontje ongeveer 8 maanden is.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Oohhhhh soms is het zo moeilijk he om gek van te worden.... ik maak nu natuurlijk alles apart maar ben helemaal normaal niet zo`n moeilijke met de regeltjes maar nu als het om je eigen kindje gaat ben je echt een stuk voorzichtiger en denk je overal 100x over na terwijl het waarschijnlijk niet eens nodig is haha.... ik wacht er nu natuurlijk nog even mee maar tot 1 jaar is niet eens nodig om te wachten.. ik volg gewoon mijn kindje zoals ik dat tot nu toe heb geprobeerd en maak me niet zo druk meer..ZO daarmee basta hahaha
    Thanks voor je antwoord

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Precies, ik heb soms het idee dat wij een beetje doorslaan hier hoor. Na 6 maanden mogen ze bijna alles eten, ook gebakken etc. Dus waarom zou je het laten? Ik maak niks apart hoor. Behalve dat we zout achteraf op ons bord doen. Ik maak nu bijvoorbeeld, rijst met biefreepjes, paprika, peultjes, uitjes en knoflook met een beetje oystersaus. Ik bak alles gewoon.

Succes met de kookkunsten :p

7. Alita

Alita Niet meer actief

maar zou je dat ook dan al bij 6 maanden hebben gedaan ??? of kan ik nog beter wachten

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik zou wel rustig opbouwen. Mild beginnen, met bijv, aardappels, groente en vlees. Een klein beetje olie erbij en verder geen kruiden. Kijken hoe het gaat. Gaat het goed dan kun je steeds gekker gaan doen. In principe mag het gewoon wel hoor. Je moet het gewoon een keer proberen en kijken hoe de reactie is. Maar in principe mogen ze met 6 mnd bijna alles eten.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,100
    3,879
    113
    Met 8 maanden kan dat volgens mij wel hoor, maar ik zou gewoon olijfolie ofzo gebruiken om het in te bakken, niet zo'n bak-en-braadproduct, want daar zit ook vaak zout enzo door.
    Daarna voor jullie apart zout of (pittige) kruidjes erop doen. Kijk gewoon even hoe je kindje er op reageert.

10. Alita

Alita Niet meer actief

thanks!!!!

Share This Page