Even een vraag of we het wel 'goed' doen...... Onze zoon is 6 weken te vroeg geboren, nu drie maanden vanaf zijn geboorte gerekend. Hij is boven de 5 kilo en krijgt zes voedingen, vijf van 160 ml en eentje 's nachts van 100 ml. Hij blijft 's nachts komen voor die voeding, lijkt dan ook goede honger te hebben. Lijkt wel boos dat hij maar zo kort kan zuigen (omdat het 100 ml is, hij doet er trouwens 'gewoon' 20 minuten over 's nachts, overdag 25-30 minuten). Kunnen wij nog iets doen om te bevorderen dat hij 's nachts door gaat slapen of doen we het zoals we doen en zal hij dit uit zichzelf gaan doen? Of houd ik het nachtvoeden in stand door hem die 100cc aan te blijven bieden?
Hoi Loe, Je zoontje mag totaal 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur hebben. Dit kunnen bijvoorbeeld 6 voedingen van 165 ml zijn, 150 ml water met 5 schepjes voeding. Als je zoontje behoefte heeft aan meer voeding heb je nog de ruimte om nog wat meer te geven. Het drinktempo is netjes hoor, dat gaat zeker niet te snel. Wanneer je merkt dat hij er aan toe is om wat meer per keer te gaan drinken, kan je kijken om van 6 voedingen naar 5 voedingen per 24 uur te gaan. Maar het is normaal als je zoontje nu 's nachts nog komt voor een voeding. Groetjes Angelique
Bedankt voor je antwoord. Zoals jij het bedoelt, bedoel je dan dat we hem 's nachts evenveel voeding kunnen geven als overdag? Mijn vraag daarbij is eigenlijk of je daarmee juist de behoefte aan nachtvoeding meer versterkt dan bij bijv. 100cc? Of maakt dat niet uit, hoeveel cc je 's nachts geeft in het kader van bevorderen van doorslapen? Ik heb zeg maar niet het idee dat hij meer voeding wil (behalve 's nachts omdat hij dan eerder klaar is met zuigen), maar meer is de vraag: hoe kunnen wij het doorslapen bevorderen of kun je dat eigenlijk niet?
Hoi, Je kan het doorslapen moeilijk zelf bevorderen. Wanneer je zoontje er aan toe is om wat meer per keer te gaan drinken, kan het zijn dat hij hier wat langer tevreden op is. De tijden gaan dan misschien wat verschuiven. Ook wanneer er straks vaste voeding gegeven wordt zal dit misschien veranderen. Het is normaal dat je zoontje nu 5-6 keer per 24 uur voor een voeding komt. Groetjes Angélique