Beste forum Kraamverpleegkundige Als mijn dochter dorst heeft drinkt ze in 5 minuten mijn borst leeg (of valt ze in slaap en wil ze een half uur later weer). Als ze tussendoor per ongeluk loslaat spuit de melk echt over haar heen. Ik moet haar ook echt laten boeren (wow wat een mannenboeren zijn dat ) Ik denk dat hierdoor haar zuigbehoefte niet bevredigd wordt. Zou het wat zijn om al mijn BV af te kolven en dan aan haar aan te bieden in een flesje? ik wordt namelijk ook steeds erg misselijk als ze aan de borst lurkt dus echt een mooi moment tussen ons is het toch niet. Dan kan mijn vriend ook een keertje geven bovendien en kan ik oefenen voor als ik weer ga werken. Is dit schadelijk voor haar (weet nog helemaal niet of ze uberhaupt een fles wil ofzo maar dit werkt geloof ik ook niet). Toen ik tijdens mijn eerste stuwing kolfde ging dit heel erg goed (90cc binnen 5 minuten de eerste keer en 3 uur later nog 125 cc, dus ik denk dat dat wel goed komt). Groetjes Lisette
Hallo, Afkolven en dan de melk per flesje geven kan altijd en is zeker niet schadelijk voor sofie. Je zou ook eens kunnen proberen om haar tijdens het drinken een keer af te koppelen en tussendoor goed laten boeren om vervolgens weer aan te leggen. dit zonodig herhalen. Waarom je nou misselijk wordt? Misschien omdat je baarmoeder samentrekt. Nog een tip. Bel eens met een lactatie(des)kundige voor nog meer tips. Ilja
dank je wel voor dit antwoord, vandaag ga ik het overleggen met de CB mevrouw. die weet vast ook hoeveel melk Sofie nodig heeft. Anders bel ik idd de lactatiedeskundige, goed idee! Tussendoor boeren deden we helaas al dus dat is niet de oplossing! Groetjes Lisette