Te veel voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door liefebees, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hoi,

Mijn dochtertje van bijna 3,5 maand (5500 gram) krijgt overdag 5 flessen van 180/6. Dit gaat prima, netjes om de 4 uur en flessen gaan leeg. Nu ineens komt ze al 2 nachten achter elkaar weer, terwijl ze met 6 weken al doorsliep! Ze neemt dan geen genoegen met een speentje, en ook een klein flesje (90/3) is niet genoeg, ze wil dan echt weer 200 cc drinken. Nu krijgt ze dus veel te veel voeding binnen..
    Hopelijk is dit een fase en gaat ze snel weer lekker doorslapen, maar is dit erg dat ze nu teveel drinkt?
    Flessen overdag kleiner maken lukt niet, dan is ze niet tevreden en komt ze na 2,5 á 3 uur alweer..

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Hoe lang doet ze over een flesje?

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ongeveer 10-15 minuten. Speen kleiner heeft geen zin. Na 10 min stopt ze dan met drinken en wil ze niet meer, terwijl ze dan pas 50cc heeft gehad.

4. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Welke voeding krijgt ze nu?

5. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Friso standaard en laatste fles Friso extra.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lijkt me iig de oplossing voor 's nachts..

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Voor de nacht lijkt me dat inderdaad voorlopig de oplossing.

Anders helemaal overgaan op Forte voeding?

Tijdelijk even teveel drinken is niet erg, zolang het maar geen gewoonte word, want dat is slecht voor de nieren (boven de 30 schepjes voeding per dag).

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Vannacht haar weer eens ingebakerd (was net een week van de pacco af) en ze heeft keurig doorgeslapen! Voorlopig de nachten maar weer in de pacco, hopelijk is dat de oplossing!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zou best kunnen dat inbakeren voorlopig weer de oplossing is.

Als mijn zoontje ingebakerd ligt slaapt hij (nu sinds een week) ook door, niet ingebakerd slaapt hij niet door.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Toen met het warme weer afgelopen week vond ik het sneu om in te bakeren dus eens niet gedaan en ging prima, vandaag gestopt. Maar lijkt toch dat ze dan minder vast slaapt, dus nu maar weer wel doen!

11. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Fijn dat ze vannacht heeft doorgeslapen.

Voor het snelle drinken is het geen idee om haar eerst met de kleine speen te voeden en dan te wisselen tijdens het drinken. Ik gaf de kleine man 's avonds voor het slapen gaan om 23.00 uur eerst 60+2 met een schepje nutriton met speen 3 van Avent en daarna 90+3 met speen 2. Dit ging prima.

Succes.

12. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik deed het eerst ook: 5 flessen overdag en 's nachts als ze kwam nog een 6e fles. Allemaal 200 cc (met minder deed ze het niet)
    Ik kreeg "op mijn kop" van de kinderarts. Te veel voeding was echt niet goed. Daar krijgen ze last van zegt hij.
    Baby's moeten al in de eerste 3 maanden in gewicht verdubbelen. Hij zei: stel je voor dat jij dat als volwassene moet doen, je eigen lichaamsgewicht in 3 maanden verdubbelen. Dat is heftig voor zo'n lijfje.
    Ook de maag/darm stelsel dat dit slecht aan.
    Hij zei: als je baby dan huilt, geef je haar een fles, uit instinct drinken ze toch, maar het is niet goed.

Als je kleine toch per se wil drinken 's nachts, geef ze dan een flesje water zonder voeding.
    Toevallig gelijk 1 dag later was ze klaar met d'r nacht fles ;) maar het advies bleef natuurlijk wel goed;)

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    een fles water zonder voeding vind ik dan weer sneu, dat pakte onze zoon toen niet. ik heb een erg verdunde fles gemaakt.

Deel Deze Pagina