Te veel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door June1980, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Hallo,

Mijn mannetje is nu 6 weken, en naar mijn idee best een hongerlapje. Hij drinkt nu 7 flessen. 6 van 165 en 1 van 135. Hij is over de 5 kilo. Het probleem is dus dat ik over de 1000 ml uit kom. Op zich doet hij het best goed, er zit meestal drie uur tussen soms vier. Hij komt dus na zijn laatste fles van half elf, rond half drie snachts dan geef ik hem 135 ml, drie uur later komt hij dus weer dan is het half zes en geef ik 165ml. Geef ik nu te veel? En hoe zou ik het anders kunnen doen?

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat is inderdaad al best veel voeding. Voor zijn gewicht mag hij maximaal 1 liter voeding drinken (30 schepjes voeding per dag). Hoe je dat verdeelt, maakt niet zoveel uit.

Drinkt je zoontje misschien sneller dan 15 min zijn flesje leeg? Dan kan een kleiner speentje misschien nog wat helpen. Kindjes moeten ongeveer 15-20 minuten drinken om na de voeding goed tevreden te zijn.

Als je iets hoger uitkomt per dag, kan het helpen om over te stappen naar een voeding voor hongerige baby's. Zoals bijvoorbeeld Friso Extra. Deze voeding valt wat zwaarder, wat kan helpen om niet boven die liter voeding (30 schepjes voeding) per dag uit te komen. Wat extra water toevoegen (10-20 ml per fles) mag evt wel.

Succes!!

Groetjes Linda

3. June1980

June1980 Actief lid

10 mrt 2009
    122
    0
    0
    Hoi!

Hij slaapt nu sinds 2 nachten in zijn ledikantje en slaapt nu langer, dus kom ik nu aan 6 flessen! :)

Hij drinkt er 15 minuutjes over trouwens :)

Dank je wel voor de tips!

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wat fijn! Graag gedaan.
    Groetjes

Deel Deze Pagina