hallo, onze dochter is 8 1/2 maand en haar schema is als volgt: 08.00 180/6 fles 10.00 fruit 1 stuk 12.00 boterham en 150/5 fles 16.00 water en soepstengel 17.00 warme hap (aardappels/groente) nog geen vlees/vis 19.00 180/6 fles ik gebruik eigenlijk geen rijstebloem of granen in de fles voorheen deed ik dit wel in de fles van 12.00 maar aangezien ze nu brood krijgt leek me dit niet meer nodig. nu vraag ik me af of dit schema wel goed is zo? moet ik toch granen gaan gebruiken en zo ja waarom? ze doet het namelijk prima op dit schema en ze weeg ong. 8.5 kg en is 74 cm lang wanneer ga ik beginnen met vlees of vis? ben benieuwd naar jullie reacties en tips alvast harstikke bedankt! groetjes lisa
Hoi Lisa, Het schema ziet er goed uit hoor! 1 keer pap (rijstebloem/granen in de fles) per dag mag, maar moet niet. Verder kun je tussen de 8-10 maanden gemiddeld 600 ml opvolgmelk per 24 uur geven. Wanneer groente/aardappelen goed gaat kun je beginnen met vlees/vis. Dit kun je eerst koken (kipfilet/visfilet/tartaar). Groetjes Angelique