Hoi, Sophie slaapt sinds een aantal dagen bijna niet meer overdags,je ziet echt dat ze moe is maar in slaap vallen doet ze niet...maar s'avonds is het helemaal drama,tussen 19.00 en 23.00 wil ze niet slapen,we doen haar eerst in badje en daarna de fles,en dan leggen we haar in bed,soms is het zeurderig huilen maar meestal zet ze het op het krijsen...als we dan dan naar haar toe gaan wordt ze rustig,aaien over haar wangetjes en valt dan in slaap,maar na 5 min gegint het weer,het is zo vermoeiend. We hebben ook al geprobeerd haar beneden in de box te leggen,in haar wandelwagen.in haar wipstoeltje...dat helpt soms wel maar dan zitten we heel de avond te wibbelen..dat kan toch ook niet...en om 23.00 krijg ze weer de fles en valt in slaap tot soms wel 08.00 daarna leg ik haar terug en slaapt dan tot een uur of 10...en vanaf dan slaapt ze weinig of niet. Dit is mijn schema. 07.00 flesje,terug in bedje 11.00 flesje,in box of wipstoeltje,of even boodschappen doen 15.00 flesje,meestal stukje wandelen 19.00 voor het flesje in bad,daarna in bedje 23.00 flesje,slapen. Doe ik nu iets verkeerd? of is het gewoon pech? Groetjes,
Klinkt zo ontzettend bekend! Hier helemaal precies hetzelfde! Echt hetzelfde! Ik snap er ook niets meer van...
Sprongetje? Klinkt wel als een sprongetje iig en gezien de leeftijd van je kleine zou het ongeveer wel kunnen kloppen.
kan een sprong zijn inderdaad. Wat tips: - regelmaat, zorg dat ze weet wat ze kan verwachtne. Dus een soort van ritueeltje (?) vooraf aan het naar bed doen? - niet aan vaste momenten doen maar zodra je merkt dat ze wat moe wordt op bed leggen. wij doen dit laatste. En natuurlijk eerst een geschreeuw van heb ik jou daar, maar dan zet ik de timer op 10 minuten, als ze dan nog schreeuwt even eruit, knuffelen, rustig krijgen en dan opnieuw. De kunst zit 'm in het volhouden. Vaak schreeuwen ze zo veel omdat ze echt moe zijn, hoe stom dat ook klinkt.
Misschien een ander tijdstip voor het badje. Sven wordt daar altijd klaarwakker van. Hij kan heel moeilijk in slaap komen als we hem 's avonds in bad doen.
Bij ons heeft een vast ritueel geholpen...badje, fles op bed en dan naar bedje toe.... Maar dat doe je al las ik..... Als ze huilt moet je het proberen vol te houden...10 min laten huilen, troosten en terug leggen.... Het is erg vermoeiend, maar na een tijdje werkt dat echt...althans bij ons heeft het wel geholpen, ze worden op een gegeven moment toch moe...
hmm ik heb dit niet echt gehad maar volgens mij helpt het als je ee ritueeltje vooraf het naar bed gaan hebt.... mijn meisje krijgt om 6 uur groente daarna lekker in bad dan nog ff mee naar beneden spelen enzo krijgt z eom 9 uur laaste fles verschoon ik haar en ga met haar naar boven leg haar in bed zing een zelfverzonnen slaap liedje(elke dag de zelfde) kus haar handjes haar voor hoofd en doe een kabouterkusje en als ik de kamer verlaat slaapt ze ook al en ik hoor haar niet eerder dan de volgende ochtend... 5 of 6 uur...
Ik probeer eigenlijk altijd regelmaat te houden,en een vast ritueeltje.... en wat betreft het huilen,ik heb al zo vaak geprobeerd 10 min laten huilen,troosten,dan valt ze toch in slaap maar na 5 min begint het weer,ze is soms zo overstuur,dan kan ik haar toch niet laten huilen? Ik vind dit zo moelijk......pff.... Maar om 23.00 valt ze gelijk in slaap en moet haar tegenwoordig om 08.00 wakker maken?!? Groetjes,
ik zie dat ze 's middags niet naar bed gaat. Miischien is ze dan oververmoeid 's avonds. Het klinkt hier wel erg bekend hoor. Wij hebben sinds gisteren de bakerzak en Niels slaapt nu voor het eerst al drie kwartier in bed zonder te huilen. Wat beterft de 10 min. regel die Becca heeft, die heeft hier ook enorm geholpen bij onze 1e. Echt een week aanpoten maar als je vol houdt dan heb je er later plezier van. Onze oudste is nu een super makkelijke slaper!
Ik heb ook die problemen gehad, troost je bent echt niet de enige Ik hield max. een half uur aan in haar bedje, en dan mocht ik 2 keer naar haar toe, als ze dan nog huilde haalde ik haar eruit en begon ik het ritueel opnieuw. Niks werkte , ook de bakerzak niet, uiteindelijk ben ik haar in gaan bakeren, ze ligt nu nog steeds ingebakerd, omdat ze anders niet kan slapen. Het is niet zo dat het nu allemaal ideaal loopt met slapen, maar wel stukken beter dan eerst. misschien een idee voor jou. Op de site van paccodoeken staan adressen van mensen die ze verkopen en er een verkoopconsult bij geven zodat je weet wat je doet. Ik vond het fijn om goed te weten waar ik mee bezig was. Succes Lianne
Meid moedeloos wordt je ervan he! Je probeert van alles! Ruben slaapt ook s avonds niet en valt om 23 uur wel zelf in slaap. Nu huilt hij ook weer, het is de eerste avond dat we hem bove proberen te leggen... Tis zo moeilijk
Hier huilt ze ook weer...pff...zelf ben ik ook niet lekker en dan kan je het ook al weer minder hebben! Ik heb haar nu beneden in de wagen gelegd,me spieren doen zo pijn en als ik dan elke keer naar boven moet..pff... Succes! Groetjes,
Hier ook hoofdpijn:S en een brullende Ruben boven.. 10 minuten zijn bijna om, ga zo weer ff kijken! Maar ik denk dat ik hem ook maar beneden in zijn wagen neerleg.. Jij ook veel succes!