Hallo! Mijn dochtertje is 6 weken en ik ben eigenlijk toch een beetje bang dat de voeding niet goed is. Ze krijgt op het moment 5x 160 + 5 schepjes, de avond fles drinkt ze niet helemaal leeg. Vorige week vrijdag woog ze 4055 gram. Veel plas luiers, en ze poept niet elke dag. Soms maar 1x op de dag. Groetjes!
Beste Frumelke, Maak je je zorgen omdat je kindje niet elke dag ontlasting heeft? In principe is dat nog geen probleem te zijn tenzij je merkt dat je kindje veel moeite moet doen om de ontlasting kwijt te raken. Ieder kindje heeft namelijk zijn egen ritme. Heeft je kindje wel pijn en moeite met de ontlasting dan zou je kunnen kiezen voor een andere voeding zoals bijvoorbeeld de Nestlé Groeie Start. Dit is een voeding die probiotica (L-Reuteri cultuur) bevat waardoor de ontlasting meestal makkelijker komt. Groet, Saskia
Ik vroeg me eigenlijk meer af of ze niet teveel voeding binnen krijgt per 24 uur. Ik vraag me eigenlijk ook af wat de maximale hoeveelheid is per 24 uur. Groetjes!
Beste Frumelke, Om dat te weten is er een hele eenvoudige rekenregel: lichaamsgewicht in kg x 150= aantal ml per 24 uur. In jouw geval is dat dus 4 x 150 = 600 ml groet, Anne