Het is bijna 1 januari en we kunnen/mogen overstoppen op een andere zorgverzekering. Nu zitten wij bij CZ wij gaan per 1 januari gaan wij 245 euro betalen met een eigen risico van 165. Wij willen kijken voor een andere verzekering. Maar weten nog niet welke. Bij zilvere kruis kunnen wij 0 eigenrisico krijgen. Nu de vraag is waar zijn jullie verzekerd en hoeveel betalen jullie hebben jullie een eigen risico en hoe is jullie verzekerings pakket?
eigen risico 0 is volgens mij nooit mogelijk, Is toch verplicht 150 (of volgend jaar 165?) Wij zijn collectief bij groene land achmea, maar dat wordt volgend jaar automatisch ook zilveren kruis. Gewoon lid geworden van Icare (15 eu op jaarbasis geloof ik) en vervolgens krijg je flinke korting. Voor 4* + 2* tandarts betaal ik nu 124 en volgend jaar iets van 128 euro (even uit mijn hoofd)
idd 165 euro eigen risico is verplicht. dat is doorde overheid vastgesteld. ik betaal in 2010 115 euro maar dit is alelen voor mijzelf. omdat er bij ons vanaf 1 januari dingen worden gewijzigd ivm hypotheek en bouwen van een huis etc zal dit bedrag waarschijnlijk ook wel anders worden.
ik heb toenet nog gebeld met VGZ en die 165 Euro is wettelijk verplicht, helaas en die 0,0 die de zorgverzekeraar aanbied is daarboven op...
het spijt mij toch ook te moeten zeggen dat je de informatie of niet goed verstrekt hebt gekregen of niet goed hebt geinterpreteerd want volgens mij is het inderdaad niet mogelijk om 0,- eigen risico te hebben... Ja, naast die wettelijke 165,- wat de dames hierboven ook al zeggen... Maar ik ben verzekerd bij de Friesland, dekt vanaf 2010 alle eigen bijdragen van ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie en alle kraamzorg dingen en bed in huis etc.... en ik ben erg tevreden over hun, als ik een nota inlever heb ik binnen 1 week mijn geld op mijn rekening.
wat betalen jullie per maand als ik vragen mag? ik vind het zo duur... ik ga 144 euro per maand betalen. collectief via mijn wg. liefs Inger
das wel veel ja... ik ben optimaal aanvullend verzekerd (hoogst mogelijk) en tand standaard verzekerd erbij en ik betaal 128.35 en dat is nog exclusief de collectieve korting die wij ontvangen via werk van mijn vriend.
er is verschil tussen eigen risico en verplichte bijdrage. die 165 is verplichte bij drage en eigen risico kan idd op 0 maar dan betaal je inderdaag ook meer.. wij betalen 240 euro per maand straks voor ons 3en. tim en finn doen samen een gezinspolis en ik niet, ik heb basis + extra (welke weet niet uit hoofd) + tandarts
Ik betaal dadelijk 115 euro en mijn vriend 79. Ik heb cz+gezinnen en 165 eigen risico en mijn vriend cz+jongeren en 665 we krijgen wel iets van 15 p.m korting via zijn werkgever
Onder die 165 euro eigen risico kom je niet uit, bij geen enkele verzekering Ben je niet blij met CZ?
Ik heb het inderdaad op nieuw gevraagd.. en betaal wel die 165 euro en je kan daarna 0 tot 500 euro extra eigen bijdrage betalen.
let goed op de vergoedingen als je een andere verzekring afsluit. Misschien is die wat goedkoper maar als ie minder vergoed schiet je er ook niets mee op. Of je moet die vergoedingen niet nodig hebben.
Ik zit bij Stad Holland, heel tevreden over. Hoge vergoeding voor mn tandarts (waar veel verzekeraars 75% vergoeden, vergoeden zij 100%). En snelle service. Premie weet ik niet precies, heb een collectiviteitskorting via mijn werk (tussenpersoon). DSW heeft dezelfde dekkingen, maar werkt zonder tussenpersonen. En DSW is bijna elk jaar de goedkoopste.... Moet je even op hun site een vergelijking maken! Succes!