Met 30 weken heb ik een pretecho gehad alles leek goed met het kindje alleen ik had te veel vruchwater zeg maar iets boven het gemiddelde. nu was ik dinsdag bij de verloskundige en die vind mijn baarmoeder steeds zo hoog liggen dus die wilde nog een extra echo. Dus ik vandaag die extra echo het kindje lag op 32 weken zwangerschap terwijl ik 32 wk en 5 dg zit. maar hier kan een verschil in zitten van 2 weken voor en na dat het goed is toch? bij de pretecho lag het 2 dagen achter. maar mijn vruchwater was dit keer weer normaal.... kan het zijn dat er in 2 weken ineens minder vruchwater is? ik vind het een beetje vreemd die verschillende conclusies! En hoe kan dat steeds dat mijn baarmoeder zo hoog ligt volgens de vk. en er op de echo niets afwijkens aan de baarmoeder te zien is?
Hoi babylover, vruchtwater wordt continu ververst en ja, het is mogelijk dat je 2 weken te veel vruchtwater had en nu weer een normale hoeveelheid. Dit betekent dat je kindje het netjes heeft opgelost. Hartstikke goed! Alle vrouwen dragen anders. Misschien heb jij een wat smallere baarmoeder waardoor deze hoger reikt. Misschien ligt je navel niet in het midden waardoor het hoger lijkt en misschien heb je een wat korter bovenlijf waardoor de groei groter lijkt dan het is. Maar niets om je zorgen over te maken! Geniet! Imke