Te veel vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pompeltje, 13 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Afgelopen vrijdag hebben wij onze 2e guo gehad.
    Dit ivm hartafwijkingen van onze jongste.
    Nu was er gelukkig niks geks te zien bij het hartje.

Wel gaf ze aan dat ik te veel vruchtwater heb. En dat daar een aantekening van genaakt moet worden. Ook gelijk wilde ze dat ik een suikertest liet doen en weten wanneer me volgende afspraak was bij me eigen ziekenhuis waar ik onder controle loop.

Nou waren mijn vorige 3 kids groot dus onder extra controle sta ik al

En heb zelf zo suikerprik apparaat gehaald bij de huisarts om een curve te doen deze moest ik maandag doen. En woensdag zou ik gebeld worden dit ook voor me bloeduitslag voor me ijzer en bloedgroep (ben resus negatief)

Nu maak ik me eigen een beetje zorgen over dat vruchtwater.
    Was even op internet aan het lezen gegaan (niet zo slim) en schrok er een beetje van.

Wie heeft er ook te veel vruchtwater gehad en hoe is het afgelopen bij jou? En wat voor ervaringen gehad?

2. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb ook veel vruchtwater en heb ook een suiker test moeten doen. Bleek niks aan de hand. Toen ik later met m'n moeder belde bleek dat zij bij mij ook veel vruchtwater had. En met mij gaat het 27 jaar later ook prima ;) Kan dus heel normaal zijn.
    Googelen moet je eigenlijk niet doen, dan les je de ergste dingen. Het enige wat je kunt doen is afwachten.
    Hoop voor je dat alles gewoon goed is!

3. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    ik wens je veel succes, ik heb geen ervaring mee

4. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ik heb ook veel vruchtwater, en een baby die 3wkn voor ligt op groei, en ben nu 38wkn zwanger:D

Ook suikertest gehad, niks aan de hand. Ik had het bij mijn dochtertje ook. Ik denk wellicht dat het beter is om voldoende vruchtwater te hebben dan te weinig. Alleen heb je dan een enorme buik.... Iig ik wel:$:$:$

Succes verder, en maak je niet al te druk.

5. cupcakeje

cupcakeje Actief lid

20 jan 2014
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel vruchtwater gehad tijdens vorige zwangerschap, behalve dat mn buik er enorm!! van werd, was er verder niks aan de hand. Er hoeft dus niet per se iets aan de hand te zijn, maar wel fijn dat het in de gaten gehouden word toch?
    Niet te druk maken hoor, klein beetje genieten nog ;)

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik had bij de eerste ook veel vruchtwater.
    Gewoon een prachtig gezond kindje gehad. Verder ook geen zwangerschapsdiabetes ofzo.

7. Samira5

Samira5 Lid

12 dec 2013
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wou ook graag reageren.

Ik had bij de zwangerschap van mijn zoontje ook veel vruchtwater.
    Ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis om alles beter te controleren.
    Nou damens ik zat in week 39 en kreeg even te horen dat ik een kindje kreeg met een afwijking.
    Nou je kunt begrijpen dat ik net voor mijn bevalling daar niet op zat te wachten ik dacht alleen waarom komen ze er nu pas mee.
    Waarom moet ik mij er nu druk om maken, ik accepteer mijn kindje zoals hij is hoor, maar moet dat nu.
    Ik ben toen ingeleid en mijn zoontje is toen gewoon gezond geboren helemaal niks mee.
    Soms kunnen ze je laten schrikken voor niks.

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bij mijn eerste had ik ook veel heel veel vruchtwater, was pas ontdekt bij de bevalling. mijn zoon bleek ook een hartafwijking te hebben. in die tijd (2004) deden ze nog niet standaard de 20 weken echo waardoor wij niks wisten.

9. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Hier ook heel veel vruchtwater. Ook 2 grote kids 3940 gram 49 cm en 4930 gram en 55 cm. Dus bij deze zwangerschap word ik extra in de gaten gehouden. Extra echo's en prikken voor zwangerschapssuiker. Maar tot nu toe nog niks aan de hand.

10. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de berichten.

Morgen me suiker prikken en dat maar even afwachten, benieuwd wat voor extras controles ze willen doen. Het was echt te veel zeiden ze. Bij de andere kids was het veel maar nu ''te''. Dat baarde me een beetje zorgen.

Ga proberen me eigen niet al te gek te maken en maar even rustig af te wachten. Woensdag telefonische afspraak en dan zou ik wel meer horen.

11. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    vanmorgen begonnen met prikken.

Nuchter had ik 5,0
    1.5 uur na me ontbijt 3,9

En dat terwijl ik toch 2 boterhammen op heb (met kaas en ham) en heel stiekem 1 snoepje en 1 snack a jack. Vind de waarde dus vrij laag. Benieuwd hoe het de rest van de dag verloop.

12. Kim01

Kim01 Actief lid

7 aug 2011
    408
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo dames,

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb 2 keer eerder die glucose dagcurve moeten doen i.v.m. overgewicht.
    Ze waren allebei perfect.
    Bij de groeiecho bleek dat ons kleine mannetje ruim een week voor loopt op groei en dat ik 'veel' vruchtwater heb.
    Ze kwamen tot 2 keer toe bij 26 cm.
    Dagcurve hoeft bij mij niet meer.
    Heb bloed moeten prikken omdat ze wilden kijken of ik misschien een infectie heb.
    Gisteren bij de gyn. de uitslag gekregen en infectie is uitgesloten.
    Kreeg wel te horen dat ik daardoor morgen al naar Leiden moet voor een uitgebreide echo.
    Als daar alles goed is, zowel met mij als de baby, dan is er niks aan de hand.
    Vind het wel heel erg spannend eigenlijk, maar ga er vanuit dat 'alles' gewoon 'goed' is.

Groetjes Kim

Deel Deze Pagina