Vraag over groeiecho's tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door HvL, 9 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Hoi hoi

Even een vraagje:
    Mijn 1e kind had een te laag geboortegewicht voor de termijn van de zwangerschap. Daardoor kreeg ik bij de 2e zwangerschap extra groeiecho's. Bij de 3e zwangerschap hoefde dat niet meer omdat de 2e een goed gewicht had. En de 3e had dat ook.

Nu ben ik zwanger van de 4e en was ik vandaag bij de verloskundige. Daar begon ze over dat ik een indicatie had voor extra echo's vanwege de 1e zwangerschap en dat het protocol daarvoor veranderd was. En dat ik nu ook als ik dat wilde extra echo's kon krijgen en eventueel een preventief consult bij de gynaecoloog. Nu wil ik dat best wel doen. Vind het ook leuk die extra echo's. Alleen ik was er wel een beetje verbaasd over dat ik die dan bij de 3e niet heb gehad. Terwijl ik het juist zo fijn vond. Nu ben ik lang niet zwanger geweest dus er zal best het 1 en ander veranderd zijn qua protocol. Alleen hier had ik nog niet van gehoord.

Maar ik vroeg me af of er meer zijn die dit nu standaard krijgen na 1 zwangerschap met een te klein kind.. En wat kan ik verwachten van een consult bij de gynaecoloog..

Deel Deze Pagina