Moon, ik snap je wel hoor... ze ziet er ook echt al uit als een kindje van een jaar en de meeste dingen doet ze toch wel als een kindje van een jaar. 't Is echt een hele flinke meid hoor
Nou dan ga ik eens even heeeel eerlijk zijn hier...ik ben wél ongeduldig en soms verwacht ik wel te veel van ons mannetje merk ik...Zal het proberen uit te leggen. Wij hebben een kereltje dat meer wil dan hij kan en daardoor snel jengelig is omdat hij gefrustreerd is. En daardoor ben ik helaas wel ongeduldig tot het moment waarop hij wel meer kan. Vanaf dag 1 is hij heel erg 'bij' en kijkt hij heel (eigen)wijs de wereld in. Hij heeft de eerste week in het ziekenhuis gelegen en de eerste nacht keek hij zijn ogen uit, hij heeft alleen maar om zich heen liggen kijken, dat vertelde de verpleegkundige daar. En dat was niet het moment waarop alle baby'tjes na de geboorte heel wakker zijn want toen was hij al bijna 24 uur oud. Op dag vijf is er een video-opname gemaakt van hem in het kader van een leerprogramma van een van de verpleegkundigen en de coordinator vroeg toen aan haar 'weet je zeker dat die nog maar vijf dagen oud is?' (en dit is echt letterlijk gezegd). Het klinkt misschien opschepperig maar zo is het echt niet bedoeld. Ik was pas geleden bij een vriendin die pas is bevallen, dat is echt zo'n pasgeboren baby'tje, die slaapt veel en vindt het allemaal wel best. Die van mij is zo nooit geweest. Ik zie dat hij al meer wil, je ziet hem echt kijken van 'ik wil de wereld ontdekken' en hij kan het nog niet. Hij is snel verveeld maar omdat hij nog niet zelf op onderzoek uit kan (zelf zitten, kruipen), ben ik hier vaak met een vermaakprogramma bezig. Dat vergt aardig wat energie en is best vermoeiend. En natuurlijk weet je van te voren dat het veel tijd en energie gaat kosten maar hierdoor ben ik wel wat ongeduldig hoor. En ja, ik weet het van mezelf en baal er ook wel van. Maar verder geniet ik heel erg van ons mannetje!
@ Sweetvienna, klinkt wel een beetje herkenbaar... Lena is ook verschrikkelijk nieuwsgierig en kan zich geen vijf minuten zelf vermaken. Ze wil altijd iets doen dat ze nog net niet kan. Ben ook hele dagen met haar bezig, ze slaapt ook maar max 2 uur op een dag. Ze vindt iets anders altijd net boeiender dan dat ze op dat moment aan het doen is... Ze kan altijd haar aandacht er maar moeilijk bijh....heee, is dat een vlinder? Dat idee.... Nu kan ze sinds een paar weken zelf haar fles vasthouden, wat een rust! Als ze dan gaat eten, kan ik even rusten, hihi. Ze heeft nu gelukkig ook door als ze ergens heen wil en ze kan er niet bij, dat ze dan kan rollen. Kruipen wil nog niet zo. Maar ze rolt in een halve minuut wel een paar meter... Af en toe denk ik ook wel eens... pfuuuu zal blij zijn als je zelf dingen kan! Maar dat, is iets heel anders dan pushen vind ik. Pushen is je kind dingen opdringen waar ie nog niet aan toe is.
@ Sweetvienna Ook erg herkenbaar hoor. Britt die is in haar hoofd verder dan lichamelijk. Waardoor ze erg driftig word als er weer is iets niet lukt. Het was zelfs zo erg dat ze rollen gewoon opgaf en pas maanden later weer is deed haha.
Nee pushen doe ik niet, maar ik merk wel dat ik soms teveel van hem verwacht. Omdat hij redelijk snel is met alles en soms al zo wijs kijkt, vergeet ik wel eens dat hij pas zes maanden oud is, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ben blij dat jullie het herkennen