friso extra 1

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door anouchka0902, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anouchka0902

anouchka0902 Bekend lid

19 mei 2010
    586
    0
    0
    ziekenverzorgende/ persoonlijk begeleider
    overijssel
    Ik had een vraagje over de voeding van mijn dochtertje van 11 weken; zij krijgt friso extra 1. Zij krijgt 180+6 omdat ze nu 5500 gram weegt. Soms lijkt ze het niet te redden op 5 voedingen per 24 uur ( De nacht slaat ze al over). Ik geef dan wel een zesde fles maar is denk niet de bedoeling. Ze laat door de dag heen wel soms wat staan. Meestal rond de 40cc. Hebben jullie tips?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Anouchka,

Inderdaad niet helemaal de bedoeling van die 6e fles. Misschien heb je nog iets aan wat tips, tot dat je dochtertje 4 maanden is en wat vaste voeding mag gaan eten.

Het is belangrijk dat je dochtertje ongeveer 20 minuten drinkt, dit heeft veel invloed op de verzadiging. Mocht het sneller gaan, dan kan je een kleiner speentje proberen.

Verder mag je altijd wat extra water geven (zonder extra schepjes voeding). Ook tussendoor wat water, mocht ze te snel weer komen voor een voeding is prima.

Wanneer je dit niet redt, dan mag je hetgene wat ze overdag laat staan als 6e fles aanbieden, met evt. weer extra water. Hopelijk kan je hier iets mee!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina