Onze dochter is net 1 en is in een maand tijd van 7435gr naar 7364gr gegaan. Afgevallen dus. Nu had ik voor komende vrijdag al een afspraak bij ka staan dus ga het dan ook zeker even aankaarten (staat onder controle omdat ze dysmatuur geboren is) nu hebben mijn man en ik de groei lijn bekeken en ze is in 3 mnd van -1 naar -2.5 gegaan qua gewicht op cb doen ze er luchtig over maar maak me toch wel zorgen. Moeten we iets in haar voeding aanpassen? wat ze nu krijgt ontbijt halfvolle melk met bambix tussendoor fruit Russen de middag 1 bruine boterham met korst en beleg en 120 ml halfvolle melk tussendoor rozijntjes/rijstewafeltje/knijpfruit avondeten met de pot mee ongeveer 50gr aardappels/volkoren pasta/ zilvervliesrijst 100 gr groenten en 50 gr vlees/vis en als toetje Griekse yoghurt Alvast bedankt voor het meedenken
Wil ze meer eten dan wat jullie haar geven? Want in vgl. met mijn dochter eet ze best weinig. Maar ik heb dan ook weer een hongerig ding rondlopen. Sowieso volle melk ipv halfvolle, dat kan nooit kwaad.
volle melk is een goede idd ga ik morgen gelijk halen en meestal wil ze de laatste 2 stukjes brood niet en als haar avondbordje echt helemaal leeg gaat schuif ik vaak wat extra op haar bord maar dit zijn dan meestal maar 2 of 3 hapjes wat ze dan nog eet dus heb niet het idee dat ze nog honger heeft
Sowieso idd volle melk en bijv roomboter. Juist jonge kindjes hebben die vetten nodig. Dat kan je toepassen en ook bijv griekse yoghurt als tussendoortje. Is ze toevallig actiever geworden? Onze zoon is bijv laatst begonnen met lopen en is 3 maand tijd wel langer geworden, naar niet zwaarder. Als kindjes actiever worden verbruiken ze ook meer energie....
Roomboter op brood bedoel je dan? Nooit over nagedacht wij eten altijd zonder boter maar ik zal eens een kuipje halen dan kunnen we het voor haar in elk geval gaan gebruiken. Griekse yoghurt krijgt ze in elk geval al als toetje maar als ik het ook tussendoor ga geven is het dan niet erg dat ze dan extra zuivel binnen krijgt? Want op cb zeiden ze ongeveer 300 cc per dag en zit nu al op ruim 350 en als ze dan nog meer yoghurt krijgt is het dan niet te veel? En ze is niet echt actiever geworden. Het enige wat ze doet en al deed is rollen (fysio begint volgende week) dus ja denk niet dat het daar aan ligt ze is wel altijd heel vrolijk en lief dus denk niet dat ze medisch ergens last van heeft maar ja waar het dan vandaan komt dat is nog even de vraag.
Ja roomboter voor op brood. Oef ik weet niet wanneer het "te veel" is aan koemelk. Anders eerst alleen de volle melk proberen? Hmmm tja. Als ze niet minder is gaan eten zal de energie toch ergens heen gaan. Ziek geweest? Als ik je zo hoor (lees) klinkt het niet echt zorgwekkend, juist omdat ze vrolijk en lief is. Maar een vraag stellen aan ka kan nooit kwaad Oh en je begin vraag, volgens mij doe je niets verkeerd
Misschien ook een wat vullender tussendoortje? Rozijntjes of een rijstewafeltje hebben niet echt 'inhoud' volgens mij. Misschien gewoon een keer extra fruit?
Haha thanks alverlhach. Ik ga idd beginnen met de volle melk en roomboter en verder even afwachten wat de ka zegt. Nafnaf ja als we thuis zijn krijgt ze wel vaak 2e x fruit maar als we wandelen ofzo zijn rozijnen e.d. lekker makkelijk maar ik ga even kijken of ik in elk geval een 2e fruit moment kan inlassen
Zoals ik al zei ga ik idd een 2e fruit moment proberen in te lassen. Banaan meenemen ga ik eens proberen. Onze lieve schat weigert namelijk eten zelf in haar mond te stoppen dus thuis prak ik bananen meestal maar ze kan prima stukjes eten dus zal dat eens uitproberen tijdens t wandelen