Goedemiddag, Mijn dochter Emma is vandaag 3 weken en 5 dagen oud. De laatste keer dat ze is gewogen was 24 dec en toen woog ze 3020 gram. We hebben haar vandaag gewogen door haar mee te nemen op onze weegschaal en dan komen we uit op 3900. Dit is natuurlijk minder nauwkeurig maar 3700 gram weegt ze zeker wel. Ze is echt flink gegroeit de laatste 2 weken. Na 2 weken tobben met de bv (emma dronk niet goed, enorme borstontsteking gehad 14dgn aan de AB waardoor melkproductie minimaal) zijn we over gegaan op de flesvoeding. Emma krijgt Friso hypo-allergeen nr 1. Verder kolf ik nog 3 keer per dag. Dit spaar ik op in de koelkast en dan heeft ze 1 x per dag een fles bv van zo'n 110 cc. Toen ik net overging op fv heeft mijn vk me op het hart gedrukt dat ik niet meer dan 600 cc fv mag geven per 24 uur. De bv mag ik beschouwen als "extratje" Vorige week kwam de wijkvpk van het cb en ik vroeg aan haar hoe het zat met die 600 cc flesvoeding omdat Emma echt nog honger leek te hebben. Zij vertelde mij weer dat het niet zo heel nauw komt en dat ik moest proberen om op verzoek te voeden. Ze zei dat ik gewoon elke keer als emma om eten komt ik een flesje klaar kan maken van 90+3 en dan zal je zien dat ze echt niet elke keer de hele fles leeg drinkt. Maar dat doet emma dus wel! en ze komt dan rustig 8 keer per dag voor een fles. Ze krijgt dan dus 7 keer een fles van 90+3 en 1 keer 110 cc bv. En nu de laatste 2 dagen zit er weer steeds minder tijd tussen de flessen, eerst was het 3 tot 3,5 uur en nu komt ze vaak tussen de 2 en 2,5 uur alweer. Ik heb afgelopen dagen geprobeert de tijd toch te rekken tot minimaal 3 uur maar echt vrolijk word je niet van dat gehuil om eten. Nu staat er op de verpakking dat vanaf 3,5 kilo je 120+4 mag geven en dan 5 keer per 24 uur. Nu heb ik net dus 120+4 gegeven en dat ging er zo in! Ik ben alleen bang dat ze wel meer dan 5 keer komt. Ik wil graag voeden op verzoek maar hoeveel mag ze nu eigenlijk hebben? en wat kan ik doen als ze echt teveel krijgt. ik kan haar toch geen honger laten lijden, dan krijst ze heel de boel bijelkaar? Alvast bedankt, Patricia
We hebben trouwens 18 jan een afspraak bij het cb. Ik kan door de weersomstandigheden niet eerder naar het inloopspreekuur om te wegen, ( dat is een paar dorpen verderop en het is hier spekglad dus durf niet zo goed naar buiten)
Hallo, Je kindje mag eigenlijk maximaal 675 ml flesvoeding met dit gewicht. Of dat verdeelt wordt over 5,6 of 7 voedingen maakt niet uit. Daarnaast mag je de borstvoeding er extra bijgeven. Groeten Eveline