Sinds een week of twee eet Jesse Behoorlijk goed, maar ben bang dat het te veel wordt. Hij is nu 7 maand en zo ziet zijn schema eruit: 8.00 uur pap van 90 ml opvolgmelk met bambix fijne granen daarna de rest van de opvolgmelk (120 ml) in een fles. 10.30 uur fruithap, 2 stuks fruit of 1 potje fruit (6 mnd potje) 12.30 droge boterham met 210 ml opvolgmelk (190+6) s'middags evt nog wat sterk verdund diksap en evt liga of als we hebben uitgeslapen (daar houdt Jesse ook wel van) dan krijgt hij 's middags de fruithap. 18.00 groente (potje gaat er vaak helemaal in, vers verschilt van 5 hapjes tot 150 gram ongeveer) 20.00 210 ml opvolgmelk Nu vraag ik me af of hij nu niet te veel krijgt. Als het aan Jesse ligt dan eet hij nog meer fruit en nog een boterham tussen de middag, maar vindt het dan eigenlijk wel te gek worden. En kan ik het fruit wanneer ik vers geef beter verdelen in 2 porties of kan ik het in 1 portie blijven geven? Wat kan ik evt nog meer als tussendoortje geven ipv liga? Mag hij al rijstewafel hebben oid?
Ik vind het niet echt veel, althans, niet teveel. Ik geef zelf weleens fruit 's ochtends en 's middags ja, of rijstwafel, of soepstengel, of een babykoekje ( Die ze niet lust ) met diksap/thee/water.
Fruit, groente en brood zou ik zelf onbeperkt geven (of nou ja, zo goed als onbeperkt ). Wat je ook kan doen is 's ochtends fruit en geven en na de boterham nog een keer, dat doe ik hier ook, heeft ze meteen twee soorten fruit per dag. Brood kun je overigens ook best met boter gaan besmeren, dat zijn goede vetten en dan vult het weer wat meer.