Ben heel erg geschrokken vandaag, kwam er namelijk achter dat ik waarschijnlijk koolmonoxide heb ingeademd gister op m'n werk. Gister vonden m'n collega en ik het al zo apart ruiken in het keukentje van me werk. Ik had al het idee dat het de cv was en had me vriend opgebeld (is verwarmings installeur) om te zeggen dat het raar rook. Hij zei dat die dingen beveiligd zijn en dat het wel goed zou zitten. Vandaag belt me zus op die ook daar werkt om te zeggen dat de cv kapot is en waarschijnlijk koolmonoxide uitstootte. Ik huilen ben als de dood dat ik veel heb ingeademd en dat de baby beschadigd is of zoiets. Heb net de vk opgebeld en ik moet over 1 uurtje terugbellen of het kwaad kan en wat ik moet doen. Ik voelde me gister wel gewoon goed heb geen hoofdpijn of duizelig en vandaag ook niet. maar ben ook niet misselijk geweest vandaag terwijl ik dat meestal wel ben. heeft iemand misschien dit ook gehad of er iets over gehoord. Als ik op de comp kijk zie ik alleen maar koolmonoxide dat te maken heeft met roken. ben ik 4 maanden geleden gvd gestopt met roken krijg ik dit. (sorry voor het lange verhaal, maar ben bang) Liefs mirjam
Naar mijn weten, ruik je koolmonoxide niet. Maar zeker weet ik het niet. Ik hoop dat de vk je uit de onzekerheid kan helpen. En anders rijdt je toch naar de EHBO? Dan weet je het zeker. Ik denk nl niet dat ik nog een uur zou kunnen wachten. Heel veel sterkte.
Jeetje...schrikken zeg. Maar ik dacht altijd dat je koolmonoxide niet kon ruiken. Geurloos...vandaar dat je wel eens die vreselijke verhalen leest van mensen die gevonden zijn. Kan het geen gas zijn geweest? Hopelijk heb je spoedig een geruststellend antwoord van je verloskundige. Kwebbel
We roken wat aparts omdat er iets naar binnen was geslagen in die cv (zoiets) waardoor je wel koolmonoxide rook. ben nog aan het wachten tot ik de vk kan bellen. groetjes
Vk gebelt en zegt dat het niet veel kwaad kan omdat ik zelf geen klachten heb gehad. Toch ben ik blij als het 28 maart is en die frummel zie. Ben wel ietsje opgelucht. Liefs
Hallo, Het enige gevaarlijke van koolmonoxide is dat het het zuurstof in je bloed verdringt waardoor je dus ongemerkt kan stikken. Volgens mij is het verder niet giftig voor je kindje! (kom uit de scheikunde vandaar) Groetjes Neeke
Oh ja nog ter aanvulling: als je er zelf niks van gemerkt hebt zal je kindje er ook geen hinder van hebben ondervonden!
Koolmonoxide heeft geen geur, en kan in kleine hoeveelheden geen kwaad. We gebruiken het ook tijdens longfunctieonderzoek, daar laten we het mensen inademen. En zwangerschap is geen contra-indicatie, dus kan geen kwaad.