drinkt hij te weinig?

Discussion in 'Flesvoeding' started by sydneys, Apr 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn mannetje slaapt sinds een week beter door snachts waar ik helemaal niet over klaag maar ik vraag me af of hij wel genoeg drinkt

Ik maak flesjes van 150cc
    Eerst waren de uren ongeveer:
    4.30 u
    9.00 u
    13.00 u
    16.30u
    22.30u.
    Hij dronk wel maar 2 van de 5 flesjes gemiddeld op maar ik voedde wel op verzoek alleen voor het laatste flesje maakten we hem meestal wakker

Nu maak ik nog flesjes van 150cc
    Gisteren was zijn schema:
    (eergisteren 20.00u flesje helemaal leeg)
    Gisteren:
    6.30u flesje leeg
    11.00u flesje bijna leeg
    15.30u flesje van 180cc gemaakt deze was leeg
    20.00u flesje 150cc bijna leeg

En dan vanmorgen om 5.30u en om 9.00u dus vandaag
    denk ik 5 flesjes

Ik vind dat zo weinig, stel hij dronk gisteren alles uit dan zou hij op 630cc komen maar leegdrinken doet hij ze niet allemaal en hij weegt ongeveer 6kg

Soms drinkt hij nu 5 flesjes, soms 4, ligt eraan hoe vroeg hij sochtends komt

Hij is wel tevreden en heeft ook genoeg plasluiers, wel voeg ik nutriton bij zijn flesjes toe vanwege het spugen

2. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

Apr 18, 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zolang hij tevreden is ?

Mijn dochtertje drinkt vanaf t begin al veel minder dan ze zou "moeten" hebben volgens haar leeftijd en gewicht.

Zolang je kindje goed aankomt en tevreden is is t prima toch ?

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    De algemene regel is 150x het aantal kg lichaamsgewicht..

6x150 = 900 ml
    900/4 = 225

Zou dus theoretisch inhouden dat ie te weinig krijgt

ik zou dus in de gaten houden of hij genoeg plasluiers heeft, en of ie gewoon wakker en alert is...
    als hij gewoon tevreden is en genoeg plast heeft hij er blijkbaar genoeg aan. Niet ieder kind is het zelfde en de rekensommetjes zijn maar een gemiddelde en geen vaste leidraad.

Succes :)

4. rums

rums Niet meer actief

Niet druk maken dat je kindje te weinig krijgt. Als het altijd goed gaat en hij meld zich dan is het goed.
    Mijn zoon heeft ook dagen dat hij maar 4 voedingen krijgt en veel slaapt. Volgende dag zit hij gewoon weer op 5 voedingen. Wat dat betrefd lijkt het precies op ons schema en cb zei ook niet druk maken als hij uit zichzelf komt!

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Mijn dochter drinkt een stuk minder en ze groeit als kool. Laatst is ze in 1 week 400 gram gegroeid. Ik kijk is niet meer hoeveel ze binne krijgt maar hoeveel ze wilt drinken, of ze tevreden is en goed slaapt en groeit. Als ik per dag op het aantal cc dat ze drinkt ga letten maak ik mezelf gek

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    De 150 wat hier boven wordt genoemd is de norm of het gemiddelde. Minimaal 120 zegt men. Dus dan kom je op 720ml.
    720/4=180.

Maar je geeft aan de ene dag 4 flesjes te geven en een andere 5.
    Wat je misschien dan het beste kunt doen is bijvoorbeeld een week lang dagelijks op te schrijven hoeveel hij daadwerkelijk dagelijks drinkt. Neem daar het gemiddelde van per dag. Is dat rond 720ml of meer? En je zoontje is tevreden? Dan zou ik het zo laten.

Kom je echt constant (ver) eronder uit, tja dan kan kijken of je soms tussendoor nog een klein flesje kunt geven.

Hij heeft net het ritme omgegooid, misschien doet hij dat over een week weer of wil hij dan meer drinken. Je weet het nooit met die kleintjes.

Share This Page