te veel?

Discussion in 'Voeding' started by stamboom, May 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Vraag me toch af of ons meije niet teveel krijgt? Dit omdat ze toch nog wel spuugt. Ze heeft vandaag op:
    7.30: 180/6flesvoeding, waarvan 100 cc gemaakte pap met rijstebloem.
    10.30: fruithap, vers. (ongeveer halve meloen en paar stukjes banaan met een stukje liga erdoorheen.
    12.30: ongeveer een halve boterham en flesvoeding 180/6
    tussendoor flesje diksap met een rijstewafeltje
    17.30: potje groente voor 6 maanden helemaal op en een danoontje (geef meestal yoghurt maar soms een uitzondering)
    20.00: fles 180/6 met ongeveer anderhalve schep rijstebloem.
    Denk zelf dat ze spuugt omdat ze zich te druk maakt (rollen op buik, uitgelaten bezig zijn etc), maar mijn moeder vroeg zich af of ze niet teveel krijgt. Wat is jullie mening?
    O ja, hoe zijn jullie trouwens begonnen met een boterham, eerst korst of op een anderwe manier? Alvast bedankt!

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik denk niet dat ze teveel krijgt hoor.
    Lynn krijgt ongeveer hetzelfde, ook qua flessen melk, alleen drinkt ze er minder van.

Kan best hoor van dat spugen. Als Lynn op haar buik ligt, komt er ook wel eens wat uit...

Om te wennen aan brood kun je met 6 maanden een broodkorstje geven om op te sabbelen, stukjes brood eerst zonder korst en als dat goed gaat met korst is hier aangeraden. Als je denkt dat het kan, kan je gewoon een korstje geven hoor.

3. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik denk ook niet dat ze teveel krijgt.

Esmée krijgt na haar boterham wel een kleiner flesje (120 ml), maar ze krijgt ook nog een klein flesje (100 ml) na haar groentehap (ze eet slecht groente), dus dat heft elkaar weer op ;)

Ik nam zelf altijd een boterham leverpastei tussen de middag en gaf Esmée daar dan wat hapjes van. Op een gegeven moment at ze zoveel van mijn boterham dat ik voor haar zelf een boterham ben gaan klaar maken. Een broodkorst heeft ze eigenlijk nog niet gehad.

4. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze krijgt niet teveel hoor. Ik geef Chenoa zelfs om 16.00 uur nog een fles melk van 180/6.
    We zijn begonnen met een korstje brood, maar daar stikte ze zowat in. Geef nu gewoon brood met smeerkaas/worst en dan af en toe een stukje korst.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    ik vind een halve meloen wel veel, of ligt dat aan mij...

6. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Het was een kleine en fijngemaakt met de staafmixer is het meer water dan meloen.
    Vanaf wanneer begonnen jullie trouwens met toetjes en welke gaven jullie dan?

7. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

Dec 29, 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik geef sinds een week toetjes. Ik koop nu Yogolino en Kwarkolino van Nestle. Staat in de supermarkt bij de babyvoeding.

Weet iemand vanaf welke leeftijd ze danoontjes mogen?

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    danoontje mag vanaf 6 maand.
    overigens kun je dan ook gewoon yoghurt geven, is wel een stuk goedkoper.

aan TS: teveel lijkt het mij ook niet. Spuugt ze echt veel of geeft ze gewoon nog wat terug? Het laatste hapje zeg maar? Dat kan wel te maken hebben dat ze zich wat te druk heeft gemaakt, lichamelijk gesproken.

Over brood, wij zijn gewoon begonnen met een korstje (lekker sabbelen) en met een maand of 7 / 8 gewoon in stukjes op laten eten.

Share This Page