Pff, ik weet het even niet meer... Mijn dochtertje is komende dinsdag twee weken oud en krijgt borstvoeding en kunstvoeding. Na de bevalling meteen aangelegd en ze hapt en zuigt goed. Ze bleef de eerst dagen enorm honger houden en krijgt daarom ook kunstvoeding. Mijn tepels deden na twee dagen zoveel pijn dat aanleggen er een paar dagen niet in zat... Bij mijn zoontje kwam mijn borstvoeding (ook) niet op gang en daarom zijn we dit keer meteen op dag twee begonnen met kolven. Ik kolf om de twee uur maar kolf altijd maar tussen de 10 en de 25 ml per borst. De toeschietreflex is wel goed maar na een stuk of 15 keer 'zuigen' komt er geen melk meer? Verder slik ik Fenegriek, drink ik borstvoedingsthee en druk mijn borsten goed leeg. Inmiddels kan ik haar wel weer aanleggen, maar mevrouw drinkt eigenlijk liever uit de fles en lijkt een stuk langer tevreden op een fles KV. Ik weet echt niet meer of het nog zin heeft om dit door te zetten. Met ook nog een peuter in huis kan ik niet de héle dag met haar aan de borst zitten en/of kolven om de twee uur. Ik vind het bovendien zielig voor haar om haar zo hongerig en ontevreden te zien. Help???
He, wat jammer dat het niet lekker loopt. En wat ben je al veel aan het doen! Jammer ook om nu je investering weer over boord te gooien. Wat je heel erg kan helpen is denk ik een afspraak met een lactatiekundige. Laten kijken waarom je kindje nog hongerig was in het begin, waarom je tepels zo gevoelig reageerden, Hoe het komt dat je niet meer kolft (kan aan de kolf liggen, kan ook aan de techniek liggen) en vooral: hoe jullie verder kunnen samen zodat je de boel op de rit krijgt en een mooie uitkomst voor jullie allemaal hebt, of dat nu kunstvoeding, borstvoeding of een combinatie is tussen die twee. je vind lactatiekundige via Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding of Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding Of zoek via Google. Wanneer je bij mij in de regio woont, kan ik ook bij je langs komen. Het is het waard, heus! Vaak zijn het wat kleine aanpassingen, soms gewoon een goede plan van aanpak als houvast en met een dag of 5-7 ziet het er heel anders uit! Doen! Veel succes