Baby 4 mnd. drinkt continue teveel...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jiska, 11 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Onze dochter is nu ruim vier maanden oud en is vanaf het begin een flinke drinker geweest. Helaas ook een flinke spuger en daarnaast geeft ze ook een paar uur na de voeding nog waterige voeding op...

We hebben alles inmiddels gehad. Eerst overgestapt op Forte voeding, dat hielp niets... Nu krijgt ze AR voeding tegen het spugen omdat er vermoeden is van reflux. Het idee is dat ze zou willen drinken omdat het maagzuur omhoog komt. Ze spuugt door deze voeding wel minder direct na de voeding maar geeft na een paar uur nog steeds waterige voeding op. Het vervelende is dat ze nog steeds om de drie uur wil drinken... Ze is na een fles wel zo'n anderhalf uur wakker, slaapt dan krap een uurtje en wordt huilend wakker waarna wij moeite moeten doen om de voeding te rekken toe drie uur. En dat voor een kindje dat flink wat kilo's weegt :(.

's Nachts gaat het al net zo. Vaak vier uur ertussen, soms 5/6 uur maar dat is meer een uitzondering. We zitten dus sowieso aan 7 flessen van 150 op een dag (als we 180 doen komt ze nog steeds om de drie uur) als het niet meer is... Het enige wat we nog kunnen proberen is voeding tegen koemelkallergie... Ze heeft daar wel symptomen van maar groeit dus wel (te) goed. Wij zijn allebei graatmager, trouwens...

Morgen krijg ik een extra afspraak op het cb om hier verder over door t praten maar wilde het hier toch graag delen. Mogelijk herkent iemand dit hier?

Ik moet verder zeggen dat ze verder een vrolijke baby is, als ze maar die fles achter de kiezen heeft ;).

2. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik heb wel eens gehoord dat als je eenmaal begint met voeding voor hongerige baby's dat je daar niet meer vanaf kan?

3. Dat spugen was bij ons (in het begin) het enige symptoom van koemelk-allergie. Nadat we zijn overgestapt op Nutramigen ging ons zoontje opeens rustiger drinken, niet meer huilen na de fles etc. En hij heeft sindsdien ook nooit meer gespuugd....

Krijgt ze wel eens een speentje? Want wij dachten ook vaak dat ons zoontje alweer honger had, maar het bleek zuigbehoefte te zijn. Schijnen fles-kindjes vaker last van te hebben, omdat ze de fles sneller op hebben dan hun zuigbehoefte is bevredigd.

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Moeilijk zeg,ik had dat ook met mijn zoontje (oudste) heb alleen geen goede ervaringen met adviezen van het CB,want na een hoop gehannes en van t kastje naar de muur gestuurd te zijn geweest en eindelijk erkenning kreeg van de ha bleek dat hij had wat ik al vermoedde namelijk KMA (hij had ook eczeem,krampen etc)

baby's hebben zeker 2 weken de tijd nodig om aan een andere voeding te wennen,hoelang heb je dat de tijd gegeven? En voeding voor kma kan je niet zomaar gaan geven.

5. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Bedankt voor jullie tips! Inmiddels ben ik begonnen om, op aanraden van het cb, de voeding te verdunnen. Ze krijgt nu 150 ml met 4 (i.p.v. 5) schepjes. Ze is er net zo tevreden mee dan met de 5 schepjes dus het lijkt inderdaad niet zozeer honger maar vooral zin/trek om te drinken. Met die vier schepjes mag ik 7 voedingen per 24 uur geven (komt totaal op 28 schepjes dan) dus dan zou het opgelost zijn.
    Verder ook een kwestie van accepteren dat niet alle baby's hetzelfde zijn en ze zich echt niet altijd aan de richtlijnen houden ;). Wij hebben blijkbaar een meisje dat liever wat vaker kleinere hoeveelheden drinkt...

6. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Ik herken veel in je verhaal, hier had ik een grote baby die (naar wij dachten) ook veel honger had, maar ook veel spuugde. Eenmaal toen we erachter kwamen welke speen hij goed pakte (heeft ff geduurd) bleek t zuigbehoefte te zijn. Wel kreeg hij met 3,5 maand al groenten en ook dat ging en gaat nog steeds op. Nu krijgt hij minder in de fles (maar ook groenten en fruit enz) en spuugt hij ook veel minder. Ik dik t nog wel in, s morgens en s avonds met rijstebloem en de twee tussen voedingen met nutriton.

Deel Deze Pagina