Te veel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bo20, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi,

Ik geef Chloé 5 flessen per dag van 180cc + 6 schepjes voeding, wil even checken of dit te veel is of juist goed.. Heb het gevoel dat ze wat 'vetter' wordt ofzo.. Ze is nu (denk ik) over de 60cm en ik denk ongeveer 6 kg..

Wat vinden jullie? Is dit teveel of...

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat drinkt Ruben ook sinds nieuwjaar....
    Hij doet het er super op en volgens het CB is het ook prima (had het op eigen houtje ingevoerd...kind had gewoon nog honger)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    in principe wordt er gezegd: 150-180 ml per kg kind.. Dus bij jou 6*150-180=900-1000ml(=max)
    Je geeft nu die liter, dus dat is prima. Meer mag niet, een minder hoeft dus ook niet. Als ze zo tevreden is kun je het wel zo houden.
    Echt vet geeft niet zoveel. Een buffertje voor een flinke griep is altijd fijn. En het gaat er zo weer af als ze straks meer bewegen. Zolang ze bij het CB een beetje op hetzelfde lijntje blijft zitten, dan hoef je je nergens zorgen over te maken..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat kreeg Jesper ook met dat gewicht en die leeftijd, hij had het gewoon nodig!

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Oké, fijn om te horen! :D Dan zal het allemaal wel prima zijn.. Babietjes horen ook een beetje baby 'vet' te hebben hè, haha..

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    @bo: nou idd, vind het wel lekker hoor, zo'n 'mollige' baby.

7. Je kindje heeft echt het gewicht voor die hoeveelheid .. en dan kan het zijn dat je qua leeftijd misschien vwb richtlijnen niet op de juiste hoeveelheid zit, maar wat jouw kindje aangeeft heeft het nodig. Over het algemeen tenminste... je merkt het ook vanzelf als je minder geeft en ze komt steeds eerder, dan krijgt ze dus te weinig. Als ze lekker om dezelfde tijden blijft komen zit je gewoon goed.. en idd baby's hebben babyvet :) Kortom gewoon op je gevoel afgaan en naar je kindje kijken. En volgens mij doe je dat al, dus hartstikke goed! toch?

Deel Deze Pagina