Te veeleisend of iemand de gouden tip?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Poohbear82, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Wij willen begin oktober graag nog een weekje weg met z'n drietjes. Maar we kunnen maar niet DE bestemming vinden. Ik vrees dat we te veel eisend zijn. Hebben jullie de gouden tip?

Even de achtergrond info en eisen:
    We zoeken bij voorkeur een bungalowpark.
    Niet te ver maar ook niet naast de deur, dus: max 3 uur rijden maar min. 50 km van amersfoort.
    Onze laatste cp ervaring was afgelopen maart, we zaten in een 4 pers huisje van ca 55 m2, wat voor onze ondernemende jongen echt te krap was. Door het slechte weer konden we ook niet echt lekker naar buiten helaas. Daarom willen we nu een (4 of 6 pers) huisje van liefst ca 90 a 100 m2 met in elk geval een ruime woonkamer.
    Geen trap in het huis tenzij er standaard traphekjes boven en liefst ook onder, op zitten.
    Ook willen we vanwege de kans op slecht weer graag dat er iets te doen is, binnen, geschikt voor een dreumes van 21 maanden die niet stil kan zitten. Een leuk speelparadijs bijv.
    Het interieur van het huisje moet niet al te oud zijn, ivm mn bekken ga ik graag even op de bank liggen. Bij cp helaas vaak van die losse bankdelen die wegglijden als je gaat liggen, bij landal zag ik ergens al alleen 2-zits leren banken, ook niet ideaal dus. Manlief ligt s avonds ook graag op de bank dus 2 goede banken moeten onderdeel van het interieur zijn.
    En graag een overdekt zwembad met minimaal een peuterbadje erbij.
    En een dorp/supermarkt op max een kwartier rijden.
    Budget is rond de 500 euro voor een week. Max 700 euro als het echt helemaal perfect is :cool:

Ik heb al veel gekeken maar ik kan maar niks vinden wat voldoet. Bijv. Land van bartje zag er goed uit, maar las op zoover dat er helemaal geen sprake is van een indoorspeelparadijs, ookal staat dat wel op hun site. Heb ik te veel eisen of heb jij de gouden tip?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 1 sep 2015
    Laatst bewerkt: 1 sep 2015
    Kijk eens op de site van Ruighenrode :)
    En dan de iets duurdere huisjes
    Bijvoorbeeld de Hackfort +, die zijn echt fijn!

Zwembad om de hoek, kleine indoorspeeltuin.
    En meer dan genoeg te doen in de omgeving.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Weet niet of het aan al jullie eisen voldoet, maar CP Erperheide in Peer (BE) is super leuk voor kids én er zit een geweldige binnenspeeltuin bij.
    Met de kortingscode babybox kun je bij CP met 50% korting een week boeken, dus dan kun je een extra luxe huisje boeken voor dat bedrag.

4. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Wij gaan binnenkort naar hof van saksen, dat is wel heel mooi, ruime huisjes (lijkt het dan), wij vonden het betaalbaar voor 7 nachten, en volgens mij wel redelijk in de buurt waar je wil? Drenthe.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Landal Hoog Vaals in Limburg voldoet aan alle eisen die je opnoemt ;)

We zijn er twee keer geweest met kleine kinderen, echt een geweldig park!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #6 maansneeuw, 2 sep 2015
    Laatst bewerkt: 2 sep 2015
    Voor een overzicht van alle Landalparken met indoorspeelparadijs:
    Landal GreenParks | Indoorspeelparadijzen
    :)

Let op: er zijn vakantieparken met indoorspeelplaatsen en indoorspeelparadijzen, dat maakt denk ik wel wat verschil.

Ach, voor het gemak hieronder maar even ingedeeld. Met reisduur tot Amersfoort (bij benadering).
    Bungalowparken van Landal in Nederland en Duitsland met indoorspeelparadijs of indoorspeelplaats.

Met indoorspeelparadijs:
    Aelderholt (Drenthe) - 1 u 30 min
    Het Land van Bartje (Drenthe) - 1 u 45 min
    Hof van Saksen (Drenthe) - 1 u 45 min
    Landgoed 't Loo (Gelderland) - 50 min
    (Rabbit Hill (Gelderland) - 30 min)
    Coldenhove (Gelderland) - 50 min
    De Lommerbergen (Limburg) - 1 u 45 min
    Hoog Vaals (Limburg) - 2 u 15 min
    Het Vennenbos (Noord-Brabant) - 1 u 30 min
    (Sonnenberg (Moezel, Duitsland) - 4 u)
    (Hochwald (Triererland, Duitsland) - 4 u 15 min)

Met indoorspeelplaats:
    Orveltermarke (Drenthe) - 1 u 45 min
    Stroombroek (Gelderland) - 1 u
    (Amerongse Berg (Utrecht) - 30 min)
    Kasteeldomein De Schatberg (Limburg) - 1 u 30 min
    De Vers (Noord-Brabant) - 1 u 15 min
    De Hellendoornse Berg (Overijssel) - 1 u
    Esonstad (Friesland) - 2 u
    Beach Resort Ooghduyne (Noord-Holland) - 1 u 30 min
    Villapark Vogelmient (Texel, Noord-Holland) - 2 u 30 min
    (Waterparc Veluwemeer (Flevoland) - 30 min)
    Port Greve (Zeeland) - 1 u 45 min
    Nieuwvliet-Bad (Zeeland) - 2 u 30 min
    Eifeler Tor (Eifel, Duitsland) - 3 u
    Wirfttal (Eifel, Duitsland) - 3 u
    (Salztal Paradies (Harz, Duitsland) - 5 u)

Niet ieder park heeft even grote huisjes, dat is wel jammer.
    Ik weet toevallig wel dat De Hellendoornse Berg allemaal vrijstaande huisjes heeft, en groot - maar die heeft dus wel een indoorspeelplaats en geen indoorspeelparadijs... Weet niet hoe erg dat is overigens.

Hm, lees nu dat je zegt dat er in Het Land van Bartje mogelijk helemaal geen indoorspeelparadijs is, dat is wel gek. In de uitgebreide faciliteitenomschrijving van het park staat het ook niet, dus ik zou voor de zekerheid wel bij ieder park even checken of het er nou wel of niet is (de linkjes in mijn lijstje hierboven verwijzen naar die pagina's). Bij de parken Aelderholt en Hof van Saksen in Drenthe staat het er bijvoorbeeld wel specifiek bij!
    Kijk ook zeker even goed op de foto's en de plattegrond, voor de zekerheid.

---

Of eens bij Roompot Vakanties kijken?
    Misschien is De Banjaard in Kamperland (Zeeland) wat? Is ongeveer twee uur rijden vanaf Amersfoort en heeft grote villa's en veel kinderaccomodaties.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Deze!

Maar zoveel meer!

Roggel, de leistert
    Lommerbergen, Hellendoornse berg van Landal

8. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    CP Erperheide! Ik ben er nog niet geweest, wij gaan over 2 weken. Wij hebben een premium cottage. Niet erg groot, maar aangezien er genoeg is op het park voor ons niet zo'n probleem. Er is dus inderdaad een indoor speelparadijs en een overdekt zwembad. Voor de rest volgens mij meer dan genoeg faciliteiten! Ik heb geboekt met 40% korting van ouders van nu. En we hadden het geluk vouchers gekregen te hebben voor onze bruiloft. zonder vouchers, maar met de korting betalen we €390 voor een midweek.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Ik zou denk ik met die "eisen" lekker naar hof van saksen gaan.
    Daar hebben ze vanalles voor die kleine maar ook voor jullie. Ook mooie luxe huisjes. Ook kinder huisjes.

(Ben er zelf niet geweest maar staat voor na mijn bevalling wel op de planning)

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
  11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Rabbit Hill bij Apeldoorn!

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Land van Bartje heeft geen indoorspeelparadijs, staat ook niet op de site:

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Let wel op dat bv speelparadijzen bij Landal vaak niet te vergelijken zijn met die bij CP. Bij het Vennebos kun je het echt geen paradijs noemen bv, dat is heel klein. Aelderholt is iets groter, maar ook niet te vergelijken met bv Erperheide. De Baluba is echt heel groot. Ook hebben ze daar super veel kinderactiviteiten, voor klein en groot én een heel mooie grote kinderboerderij met ponyrijden.

*ben fan, maar dat had je al door denk ik. :p *

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je moet inderdaad heel goed opletten.

Ik heb Hoog Vaals al genoemd, wij vonden het hele park een paradijs voor kleine kinderen :)

- we hadden geen cottage maar een compleet rijtjeshuis, die huizen daar zijn echt enorm. Slaapkamers boven, overal traphekken, hele ruime woonkamer en keuken, eigen tuin met omheining;
    - groot indoorspeelparadijs incl een apart gedeelte voor peuters;
    - kinder knutselfabriek en entertainment team [voorbereiden optredens voor ouders/ kinderdisco enz]
    - buiten een grote plas met eendjes/zwanen, grote wandelroute, kinderboerderij;
    - restaurant met een speelkamer incl oppas in het midden;
    - indoor zwembad met 4 baden waaronder een apart kindergedeelte;
    - park ligt vrijwel in het centrum van Vaals, 1km van Duitsland, 2km van Luxemburg en iets van 15m van België vandaan;
    - Plopsaland op 50km afstand :)

15. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Met stip op 1.... Hof van Saksen!! net dat beetje meer dan een Centerparcs, De Leistert etc.

Heel mooi park en laag/geen "tokkie" gehalte ;)

16. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik moet er even voor gaan zitten en zal eens kijken of de gouden tip voor ons er tussen zit!

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Land van Bartje heeft een leuke binnenspeeltuin met een grote zandbak waarin een speelhuisje staat met skeltertjes etc.
    Juist voor een kindje van 1,5 jaar heel fijn en overzichtelijk voor het kindje en voor de ouders.
    Die grote indoorspeelhallen vind ik juist veel ongeschikter. Die zijn heel groot en onoverzichtelijk en moet je als ouder bij zulke jonge kindjes altijd bij blijven. Vooral ook omdat er veel oudere kids rondrennen.

18. Dievertje1

23 mrt 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook wij vonden landal 'Land van Bartje' prima geschikt voor een dreumes! Vorig najaar geweest....
    ruim huisje, heerlijk zwembad en idd een binnenzandbak en speelruimte....
    Onze dochter was toen 23 maanden en heeft zich prima vermaakt!

Volgende maand gaan we naar CP Erperheide, ben benieuwd hoe dat bevalt....

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Molenheide in België. Mooie huisjes, mega indoor speeltuin, zwembad... Echt superleuk.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Land van bartje is heel leuk voor een dreumes!

Deel Deze Pagina