Wellicht zijn er hier Malta-gangers, die wat praktische tips hebben. Volgend jaar willen we op vakantie naar Malta. Het zal gaan om 3 volwassenen, 1 peuter en een 1 baby. Omdat één van de volwassenen mindervalide is, moet de accommodatie aan een aantal eisen voldoen: -alle faciliteiten (zwembad, terras, etc.) moeten met rolstoel bereikbaar zijn -min. 2 slaapkamers -nergens drempels of obstakels (mindervalide is 100% rolstoel gebonden) -aangepaste badkamer -liefst hoog / laag bed of een goede boxspring op juiste hoogte Daarnaast nog wat eisen die meer flexibel zijn: -liefst met living gedeelte, zodat peuter en baby ook gewoon kunnen spelen -Het zou fijn zijn als de accommodatie een beetje centraal gelegen is (niet op een super steile helling ofzo) en dat we dus te voet nog makkelijk "even" ergens iets kunnen gaan drinken ofzo. -een aparthotel zou wat ons betreft prima zijn, faciliteiten van 't hotel, maar de ruimte van een appartement We zijn natuurlijk wel van plan om naar 't reisbureau te stappen, maar ik dacht, misschien zijn er hier wel mensen die met een soortgelijke situatie te maken hebben gehad en ons uit ervaring een beetje van tips kunnen voorzien
Hmm wij zijn er 3 jaar geleden geweest en vonden het totaal geen land om als gezin heen te gaan. We hebben er ook bijna geen kinderen gezien evenals campings/vakantieparken... Dus denk dat het lastig gaat worden om iets te vinden wat jullie zoeken.
Wij zijn in hotel Excelsior geweest. Ligt in de hoofdstad Valleta. Aan rand van het centrum. Volgens mij wel een heel klein klimmetje, maar weet ik ook niet meer zeker. Super hotel was het!!