Cyclus na mirenaspiraal

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babyloveme, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyloveme

17 dec 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik weet het even niet meer :(.

In November is mijn spiraaltje eruit gegaan, 2 dagen later had ik licht bloedverlies voor 5 dagen. ( ik dacht dus mensturatie)
    Volgensmij mijn telling had ik dan 5 December weer ongesteld moeten worden echter kwam deze 28 November. Dit was een "gewone" menstruatie, de eerste paar dagen wat heviger bloed verlies. 3 December was de laatste menstruatie dag.
    op 11 December voelde ik mijn eisprong heel duidelijk.
    Vriendlief en ik hebben een erg "actief" sex leven dus van 4 tot 18 decmeber dagelijks sex gehad. Mijn menstruatie had zich de 26ste December weer aan moeten bieden echter tot op de dag van vandaag nog geen drupel bloed verloren. Dat betekend dus 15 dagen over tijd. Vorige week een test gedaan van de etos die gaf licht positief aan dus gelijk een clear blue erachter aan maar die gaf weer aan niet zwanger. Vanochtend weer een test gedaan van het kruidvat maar ook deze was negatief. Uiteindelijk toch maar de huisarts gebeld, deze gaf aan dat het na het verwijderen van de mirena het wel 3 maanden kan duren voordat de boel weer "normal" is.
    Wat is jullie ervaringen hier mee? Klopt het dat het enige tijd kan duren voordat je cyclus weer klopt, ookal heb je je menstruatie gehad?

Of is er nog een kans dat ik wel zwanger ben maar dat het niet zichtbaar is op de zwangerschapstesten?

Persoonlijk wil ik zo graag zwanger zijn, we hebben vrijdag te horen gekregen dat ze mijn vader niet meer kunnen behandelen en hij heeft helaas niet langer meer dan 2 jaar, maar het kan ook volgende maand voorbij zijn. Ik zou hem zo graag nog vertellen dat ie opa wordt.

graag hoor ik jullie ervaringen.

2. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hoi Babyloveme,

Het eerste bloedverlies na het verwijderen van de spiraal was wss geen menstruatie, maar een hormonale reactie op het verwijderen van je spiraal. Daarna kreeg je in nov je menstruatie.
    Je zegt dat je je eisprong voelde, maar de pijn die je voelt is van het groeiende follikel. Mss is je ei niet gesprongen of was je baarmoederslijmvlies niet dik genoeg. Daar zorgt de spiraal voor, dus het kan best zijn dat deze eerste keer na het verwijderen je baarmoeder nog weer even op gang moet komen.
    Je hebt een positieve test gehad wat mss betekent dat je een bevrucht eitje hebt gehad wat uiteindelijk toch niet goed is ingenesteld. Daarna testte je 2x negatief. Dat betekent dat je helaas niet zwanger bent.
    Hopelijk is het komende maand raak.

Heel veel sterkte met je vader!

3. Babyloveme

17 dec 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey bedankt voor je reactie. Dat ik wss niet zwanger ben ga ik inderdaad ook vanuit. Vindt het alleen zo raar dat ik na het spiraal verwijderen ook de eisprong ( of groeiende follikel) gevoeld heb en toen wel ongesteld werd.
    Wat ik bedoel met voelen is een hevige steek links onder.

ik zou nu 42 dagen zijn, dit is toch wel erg lang voor een cyclus of zie ik da verkeerd?

4. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Het is lang, maar niet abnormaal net nadat je met ac bent gestopt.
    De spiraal zorgt er onder andere voor dat je (bijna) geen slijmvlies opbouwt. Het kan dus heel goed zijn dat je wel een eisprong had, maar dat je ei niet goed kon innestelen, omdat er zo kort na het verwijderen nog geen goede opbouw van het slijmvlies was. Dat hersteld zich in ong. 3 maanden weer dus hopelijk is het deze cyclus beter. Mss duurt deze cyclus daarom ook langer. Als je meer dan 6 of minder dan 3 weken tussen je menstruatie's krijgt zou ik even naar de huisarts gaan.

Balen dat die ac hormonen zoveel met je lijf doen he! Een aan/uit knop was makkelijker geweest! :)

5. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    Hoi Babyloveme,

Heb ook net als jij mn spiraal laten verwijderen, 22 november om precies te zijn. Ik was tijdens mijn spiraal de laatste anderhalf jaar gewoon ongesteld elke cyclus en was ik ongesteld tijdens de verwijdering. Wel daarna flink meer bloedverlies dan ik gewend was. . Ik had bij ronde 1 meteen het gevoel zwanger te zijn (gespannen borsten, steekjes in bm, misselijk). Maar ik bleek niet zwanger! Mijn idee is dat het aan het baarmoederslijmvlies ligt en de innesteling niet goed is gegaan. Je bm moet herstellen de eerste maanden. Ben daarom begonnen met tarwekiemolie te slikken om het te bevorderen. Mijn cyclus is nu ook veranderd dan tijdens de spiraal. Eerste was 28 dagen en tweede ws 32 dagen. Het kan enorm verschillen!. Ik zou aanraden als je je cyclus goed in de gaten wilt houden en snel zwanger wilt raken om:
    1: vanaf dag menstruatie te temperaturen
    2: dmv ovulatietesten je eisprong vinden
    3. Met tarwekiemolie te starten

Mocht je weinig haast hebben dan zou ik gewoon het de tijd geven om je lichaam te laten herstellen!

Succes

6. laurita123

laurita123 Actief lid

1 mrt 2009
    119
    35
    28
    Ook ik wens je veel sterkte met je vader!

7. Babyloveme

17 dec 2015
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties allemaal.
    Aan de ene kant wil ik heel graag snel zwanger worden. ( alles om papa nog te kunnen vertellen dat ie opa wordt) maar aan de andere kant heb ik geen fut om van alles extra te doen. Ik denk indd dat ik gewoon nog een maand afwacht dan zijn de 3 maanden om. Nu ( heel raar) hopen dat ik zo snel mogelijk ongesteld wordt.

Deel Deze Pagina