Wie verstand van sierbomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij hebben een prachtig sierboompje in de tuin, maar hij groeit te breed uit. Onderaan groeit een dikke tak zijwaarts, op zo'n 50cm hoogte. Met gras maaien moet een van ons de takken omhoog houden en de ander gebukt eronderdor maaien, en die lage takken hangen gewoon in de weg.
    Snoeien, zou je zeggen, maar dan steekt die dikke tak nog steeds uit, precies op gezichtshoogte van onze zoon. Mijn moeder heeft vorig jaar door zo'n gesnoeide tak bijna haar oog eruitgestoken doordat ze bukte en tegen zo'n tak aankwam.

Mijn vriend wil daarom die hele tak die zijwaarts groeit eraf zagen. Maar ik heb liever geen grote lelijke gaten uit de boom. En ik lees op internet ook dat je pas eind nov moet snoeien.

Het is een mooi boompje, maar in een jaar tijd zo'n beetje verdubbeld qua omvang...
    Foto staat op z'n kant helaas, maar dat is ie dus.

Bijgevoegde bestanden:

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Fluweelboom... er gaan scheuten van uit de grond komen. Ze zijn mooi, maar gedragen zich wat als onkruid zeg maar. Ik zou zeggen deze boom er geheel uithalen en zo'n scheut op de plek zetten waar je wilt en die leiden tijdens de groei zodat hij mooi recht omhoog groeit.

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zo drastisch ja? Je hebt wel gelijk, hij schiet overal uit. En die uitschieters hebben zulke lange wortels dat je ze er bijna niet in geheel uit kunt trekken. Ik knip het meestal af net boven de grond, om de paar weken is er dan weer een nieuwe scheut.

Deel Deze Pagina