woningbouw? verzamelinkomen vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ik heb een vraag,
    mijn vader wil graag verhuizen en een huur huis krijgen. (wij hebben zijn huis gekocht en hij zit nu in ons oude huurhuis)

Nu heeft hij een huis toegewezen gekregen wat hij onwijs graag wil. Maandag een afspraak om de papieren enz te bekijken.

Maar nu heeft hij zijn verzamelinkomen ingevuld ZONDER zijn overuren. Hij is vrachtwagenchaffeur en weet niet hoeveel overuren hij maakt per week. De ene keer 0 de andere keer meer.

Nu vraag ik me af rekenen ze de overuren ook mee of niet? Want je hebt tegenwoordig die grens meen 33.000 en dan moet je in de vrije sector hier gaan zoeken...

Wie weet dit toevallig?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    verzamelinkomen is het totale inkomen van een jaar, dus inclusief overwerk en 13e maand en vakantiegeld en bonussen. En dan alle aftrekposten er afgetrokken.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hij kan zijn verzamelinkomen uitrekenen in het belastingdienst programma.

4. augurkjes

Oke bedankt :) voor de antwoorden.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je krijgt toch ook altijd de definitieve aanslag van de belastingdienst. Daar staat het verzamelinkomen op.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Probleem hier is denk ik dat hij misschien geen recht meer heeft op die leuke woning, omdat zijn verzamelinkomen MET overuren boven de grens van die woning gaat?

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Als zijn inkomen nu goed is wat dat betreft dan is het geen probleem geloof ik...

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt ook aan de huurprijs van de woning he, als die boven een bepaalde grens ligt kan de inkomensgrens 39.000 zijn of soms moet je juist meer dan 39.000 verdienen voor bepaalde dure woningen

9. augurkjes

KLopt met de overuren heeft hij geen recht op het huis. Hier is de grens 34.000 en als je daarboven komt ben je verplicht om in de vrije sector te gaan zoeken. Dat zal hem alleen nooit gaan lukken aangezien hij alleenstaand is en die huizen allemaal super groot zijn en voor gezinnen weg gaan.

Zonder de overuren komt hij lang niet aan dat bedrag. Hij heeft maandag een gesprek dus ben benieuwd wat er dan uitkomt. Al vrees ik nu wel het ergste....

Heb wel net op google een site gevonden waarop staat dat het niet mee gerekend word. Maar of die nog geldig is enz weten we niet.

Bedankt nogmaals in ieder geval en afwachten moeten we nu maar.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Eigenlijk zou het te gek zijn als ze dit meerekenen. Als je vader onverhoopt in de ziektewet zou komen, zijn die overuren er ook niet. volgens mij kijken ze gewoon naar het officiele bruto salaris...

Deel Deze Pagina