Oudergesprekken

Discussie in 'Prematuur' gestart door Lovebeat, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovebeat

Lovebeat Nieuw lid

26 jan 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Afgelopen zondag is ons zoontje Dave met 36 week en 1 dag geboren.
    Hij ligt nu op de afdeling Neonatologie en doet het vrij goed voor een prematuur.
    Hij heeft wat moeite met zichzelf op temperatuur te houden en drinken heeft ook zijn ups en downs.

Vrijdag hebben wij een oudergesprek en nu ben ik hier best zenuwachtig over.
    Iemand ervaring met zo'n gesprek?

Alvasst bedankt voor jullie reacties!

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Alle ouders van kindjes in eht ziekenhuis krijgen dat soort gesprekken. Wij hebben er 10x 1 gehad. Elke week 1. Als jou kindje het goed doet denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. De arts bepreekt met jullie hoe het gaat en wat het behandelplan is/gaat worden.
    Succes.

Groetjes

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken. Als er iets ernstigs is hoor je dat direct, daar wachten ze niet mee tot een gesprek.

Ligt Dave toevallig in umcg? Mijn zoontje ligt er, en volgens mij is er zondag een Dave op die afdeling gekomen...

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Niets om je zorgen over te maken hoor!! Deze gesprekken zijn standaard en bedoeld om je te kans te geven vragen te stellen, enz.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ook wij hebben die oudergesprekken gehad. Ze laten je dan zien hoe het gaat met je kindje. Ik vond het altijd wel fijn. Zo kreeg ik een goed beeld hoe het ging en kon ik zelf ook mijn vragen kwijt.

6. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ook wij hadden elke week een oudergesprek. Dat was bedoeld om de "stand van zaken" met ons door te spreken, om te kijken wat er allemaal nog aan onderzoeken liep, uitslagen enz.., maar ook om te kijken hoe wij ons voelden bij de hele situatie, hoe we vonden dat de verpleging het deed en of we tevreden waren enz.

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hadden ze wat vaker moeten krijgen, hebben er maar 3 gehad (in de laatste periode).. volgens mij vergat het ziekenhuis ons een beetje

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij kregen ook elke week een oudergesprek en als het heel slecht ging kregen we ze vaker.

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dat is vervelend zeg. Hebben jullie dat ook aangekaart?

Wij hadden om de 2 dagen wel even een gesprekje met de arts. En als er iets gebeurde, zoals onder de lamp, dan werden we ook even apart geroepen.

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hadden hem elke week maar het was elke week hetzelfde verhaal, dat het goed ging en dat ze steeds dichterbij thuiskomst kwam. Heel saai (gelukkig maar)

Deel Deze Pagina