Ik realiseer me dat er niet zoveel vrouwen zijn die al een derde bevalling hebben meegemaakt. Maar ik ben wel heel benieuwd! Ik vond ook verschil tussen de eerste en de tweede bevalling. De tweede bevalling vond ik sneller maar heftiger en zeker niet makkelijker. Hoe is dat met de derde keer? Ben heel benieuwd naar verhalen!
Ik hoop dat binnekort ook te weten! 1ste: 5,5uur 2de : 4,5uur 3de : . . . Wat ik mij afvraag.. Ik heb wel eens gehoord dat als je zwanger voor de 2de keer bent, je al ontsluiting hebt van 1cm (of meer?) Is dat bij de 3de dan ook meer? Zou wel lekker zijn natuurlijk
Ik hoop niet nog sneller... Als mijn derde sneller gaat dan mijn tweede valt ie er gewoon uit denk ik.....
ik ben ook heeel benieuwd naar 3e bevalling verhalen! Mijn eerste begon met 38+6 spontaan, na 12 uur weeen had ik 5 cm en kreeg weeenopwekkers en toen duurde 't nog 6 uur voordat ik mocht persen, wat 'n half uurtje duurde. Bij de 2e ben ik met 38+2 ingeleid, wat wel veel sneller en pijnlijker was maar dat vind ik eigenlijk geen echte vergelijking, omdat het niet spontaan begon. Ben erg nieuwsgierig hoe het dit keer zal gaan, en lees lekker mee in dit topic!
Bij mij was dat iig niet zo. Bij m'n eerste had ik tijdens de laatste controle bij de gyn al 2 cm ontsluiting. M'n 2e bevalling is ingeleid, maar toen ik daarvoor in het zh kwam, was m'n bbm nog helemaal dicht en hard, helaas!
Mijn 3e bevalling was haast identiek aan de 2e... 2x inleiding met infuus Weeën die langzaam op gang kwamen, eigenlijk niet pijnlijk... eerste cm duren uren... en dan van 4 cm naar 10 cm in nog geen 30 minuten met een paar hele pijnlijke weeën. Allebei 1 perswee en daar waren ze. Alle 3 de bevalling duurden trouwens 6 uur. Super!
bij mij is de bevalling van mijn derde kindje heel snel gegaan 3.5 uurtjes wel behoorlijke weeenstorm gehad
De derde was een eitje (bijna letterlijk). Zonder te overdrijven, ik mocht 3x diep zuchten , toen was hij er ! En dat ook nog op 1e paasdag
Hier was de derde bevalling een geval apart, de eerste was een hel, tweede was goed te doen, derde vanaf dat mijn vliezen braken meteen een weeënstorm met persdrang maar bleef steken op 6 cm, met de ambulance naar het ziekenhuis en in de ambu kon ik het persen niet meer tegen houden en bleek ik ineens 10cm te hebben. Heb de verloskamers nog net gered en binnen no time was hij er ook. Eerste 12uur waarvan 45 minuten persen en met pomp geboren Tweede 4 uur waarvan 45 minuten persen Derde 3,5 uur waarvan 15 minuten persen
Allemaal snelle bevallingen zeg! Ik heb ook alle keren erge weeën stormen gehad. Ik hoop dat het persen deze keer wat sneller mag verlopen. Bij de eerste; 1,5uur geperst en bij de 2de; een halfuur maar ze zat klem dus er moesten wat extra handen erbij komen Ohja eerste is met 37,5 geboren en de 2de met 39weken. Van mij mag deze ook wel wat eerder komen.. De 2de was bij de geboorte 4160gram (en dat voor een weekje te vroeg!) dus ik hoop dat ze morgen op de echo een beetje in kunnen schatten of het wel/geen groot kindje is. Wil niet weer voor zo'n verrassing staan!
Ik hoop dit hier héél snel te mogen neerzetten . Serieus, ik ben echt benieuwd, ik hoop dat de baby snel komt!
1e 16uur 2e 6uur uitgelopen op een spoed ks ivm uitgezakte navelstreng op 10cm ontsluiting en persween. 3e 1,5uur
Hier ga ik het binnenkort ook meemaken ben erg benieuwd! 1e duurde 5uurtjes 2e 7 uurtjes wel allebei begonnen met gebroken vliezen en gelijk volop in de weeën.
De eerste 2 zijn hetzelfde als bij mij en de derde is afwachten maar eh.. hoe was die bevalling van 3 uur? Ook veel heftiger?
Pfoe! Nou nu ben ik wel erg benieuwd hoe snel mijn 3de bevalling gaat! Vond het al heftig om het in 4,5uur te doen!