Te vroeg bevallen na een blaasontsteking

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anta, 11 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

ja dat dacht ik dus al, te kort. Daarom wil OOK dat het nogmaals getest moet worden. Ik zal het inderdaad aangegeven dat ik dan een ander ziekenhuis ga bellen. Tis irritant. Waarom moet het allemaal zo moeilijk. Ik hou je advies in mijn hoofd als ze morgen bellen. Bedankt.

2. 4days

4days Niet meer actief

Dankje. Het is inmiddels alweer 11 maanden geleden dus we hebben het nu wel een plekje kunnen geven. :)

Loe, ja met zoiets kun je beter te voorzichtig zijn dan te laks! Ik sta er ook altijd van te kijken wat zo voor een flutkuurtjes geven. Volgens mij had ik daardoor chronische blaasontsteking gekregen. ze gaven telkens zo'n korte kuurtjes dat de ontsteking niet helemaal weg was, dus de bacteriën werden alleen maar meer en meer resistent. ;)

3. Loe

Loe Niet meer actief

Hai Cossy, wat een vreselijk verhaal. Sterkte, heb er gewoon geen woorden voor.

het ziekenhuis waar ik zit is een kutziekenhuis (sorry). Er zijn van mij wel een aantal topics over. Wij zijn daar ook weggegaan en alleen DAAROM ben ik zwanger geraakt. Er zijn heel veel fouten gemaakt, als we bij hen waren gebleven waren we nooit meer zwanger geraakt.

Helaas moet ik er blijven vanwege mijn hart. En ik weet ook niet welk ander ziekenhuis wel goed zal zijn. Je treft overal klungels en klojo's. Maar in dit ziekenhuis lijkt t wel beleid om zo tegendraads mogelijk te doen. Niks is nodig en je hoeft ook geen informatie over echo onderzoeken,d aar zou je alleen maar ongerust van worden!

Dus ik weet nu al dat er morgen word gezegd: mevrouw urine weer testen is niet nodig. We moeten geen overbodige dingen doen. U bent onterecht ongerust. U heeft een kuurtje gehad, nu is het over. Oja, en als het niet over is? Dat hebben we nog nooit meegemaakt mevrouw en dat gaan we niet doen.........

.........sta je dan........ (zo gaat het altijd)

4. 4days

4days Niet meer actief

Ja, belachelijk... Ik zou er gewoon op blijven aandringen hoor. Niet weg gaan voor ze getest hebben. ;) En anders kun je trouwens ook altijd gewoon nog even langs de huisarts, daar testen ze ook op blaasontsteking. (en doen ze niet zo moeilijk over t algemeen)

5. Loe

Loe Niet meer actief

ja cossy, nou bij ons wel denk ik. Zie mijn vorige post. Bij de huisarts hebben ze de blaasontsteking niet eens gezien. Erg moeilijk om daar dan vertrouwen in te hebben voor de controle van de urine.....

ik wil daar trouwens nog over bellen met de huisarts assistente.
    Hoe kan het nou dat bij de huisarts niets gezien wordt, alles goed, en in het ziekenhuis flinke ontstekingscellen?:(

6. miffy11

miffy11 Niet meer actief

god, 20 augustus is populair voor vroeggeboortes ;)
    hier ook, alleen een jaar eerder..

de officiele oorzaak is nooit bekend geworden, maar aangezien ik 3 maanden lang blaasontsteking na blaasontsteking (en nierinfectie) heb gehad, tsja, dan ga je toch denken he?

fijn dat het nu goed gaat met je kindje!

7. Loe

Loe Niet meer actief

heb net de NVOG richtlijn erbij opgezocht. ER staat ook testen na een week na einde antibiotica en de kuur hoort zeven dagen te zijn.

8. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat heb ik ook supervaak gehad, dat er bij de huisarts niks werd gevonden, en dat ik toch blaasontsteking had. Volgens mij werken die dipsticks gewoon niet altijd even goed...

Je kan het overigens wel vaak zelf zien als je blaasontsteking hebt. Als je een beetje urine opvangt in een glas of doorzichtig flesje ofzo. Als je blaasontsteking hebt wordt het namelijk helemaal troebel en dat zweven er ook van die witte schilfers is. (hahaha, lekker he :p )

9. Loe

Loe Niet meer actief

ha ja, da's waar dat had ik ook die witte dingen erin! Trouwens bij het plasje wat ik de volgende dag af moest geven, weer niet. Raar hoor. Zal straks even plasje opvangen, thanks voor het idee!

10. Loe

Loe Niet meer actief

Witte vlokjes erin en wat troebel........

11. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is toch echt belachelijk dat je zo moet vechten om onderzoek wat in het belang is van jouw gezondheid en die van de baby? En we leven in Nederland!

Trouwens Miffy we kunnen bijna een clubje 20-8 beginnen, toeval zeg.

En: mijn urine was niet troebel want daar heb ik nog naar gekeken. In het verleden ook wel blaasontsteking gehad en toen wel troebel.

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

en wat ga je nu doen?

13. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik ben zelf altijd erg tevreden over eht AMC, MCA en VU. Maar ik weet natuurlijk niet waar je woont haha. Maar als die dokter zegt dat het niet nodig is zou ik gewoon blijven aandringen. Wij hebben dit afgelopen week ook gedaan. Voor onze dochter.. Was erg vermoeiend maar uiteindelijk wel gelukt en ze heeft nu eindelijk medicijnen. Ik zou ook zeker dat wat je gevonden had over die richtlijnen meenemen en dat aan de dokter laten zien. En nogmaals als jij je er niet goed bij voelt moet je gewoon gaan knokken tot je bereikt heb wat je wil. En in dit land mag je zelf kiezen wie je als dokter heb. Helaas doen de artsen alsof dat niet zo is. Maar het is wel zo en jij kan gewoon bij je gyn om een verwijsbrief naar een andere dokter vragen.
    Heel veel succes ermee!!

Groetjes

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    @ cossy.
    Wat verschrikkelijk voor jullie zeg!!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wou er wel ff op reageren...

Groetjes

15. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    2 weken geleden ook een blaasontsteking gehad ontdekt na een nacht op kweek de sticks deden niks.
    Heb voor 7 dagen 4 keer per dag Ab gehad zelfde als Loe.

Gister bij de vk heb ik het nog even gemeld en zij raad aan om over 2 weken nog een keer te testten omdat je het zo moeilijk voelt.

Hier zag ik ook vlokjes.

Fleur goed dat je een klacht indient dit kan echt niet het is toch het eerste waar je naar kijkt als je zwanger ben en je heb pijn in je rug /buik?

Cossy ik ken jou verhaal van vorig jaar echt heel erg.

Anta goed dat je het onder de aandacht brengt want ik denk dat veel meiden niet weten dat het zo gevaarlijk is.

Loe blijven zeuren en anders naar een ander.

Als ik dit zo lees zouden ze eigenlijk iedereen rond de 20/30 weken een keer moeten testten. Vind het ook heel raar als je zulke klachten heb een Vk niet een inwendig onderzoek doet er kan zoveel ellende mee worden voorkomen.

16. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Klinkt als een nierbekontsteking. Heb ik een paar keer gehad voor mijn zwangerschap. Is een uit de hand gelopen blaasontsteking.

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

18. Loe

Loe Niet meer actief

nou, ik heb vanochtend gebeld, want vannacht kreeg ik pijn op de plaats van waaruit je plast en daar is het rood. En con-ti-nu aandrang en kleine plasjes. Ik werd gek. Nou, gebeld dus: wat blijkt: de kweek is schoon! Geen blaasontsteking zeggen ze dus nu.
    Nu denken ze aan een schimmelinfectie. Ik zeg: nou sinds gisterenavond is er wel wat rood, maar geen witte schilfertjes. Nee, maar het kon toch. En dat de baby dan op de blaas ligt. Ik zeg ja dat kan, maar 8 keer per nacht je bed uit,dat heeft toch niet iedere zwangere denk ik? Nee, dat was ook weer zo.

Maar ik hoefde geen plasje mee te nemen, want de kweek was super betrouwbaar, die stond 3 dagen. Gekke was dat in het plasje van de kweek geen witte dingetjes dreven en in het plasje van de eerste test (waaruit bleek dat ik een blaasontsteking had (leukocyten twee plusjes) wel. Ik heb dat ook verteld, maar volgens haar kon dat ook slijm zijn......

pff........ja nou ja. Denken jullie: zou t een schimmelinfectie kunnen zijn? Een nierbekkenontsteking, dan heb je toch koorts? Dat heb ik niet naar mijn weten.

Om twaalf uur mogen we komen (gelukkig is vriendlief vandaag vrij) en we nemen toch eigenwijs maar een plasje mee.
    Ik snap er niks meer van!!!:(

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooh wat vervelend om al die verhalen te lezen en wat slecht dat er niet goed geluisterd wordt door artsen.

Ik was 21 weken zwanger toen ik savonds ineens wel heel veel harde buiken had, om de paar minuten en al een uur lang.
    Ik belde de verloskundige en ze kwam meteen naar ons toe waar ze getoucheerd heeft. Was niets aan de gang en ze adviseerde rust te nemen en blaasontsteking te laten testen.
    Volgende dag heb ik niets gedaan en bleven de harde buiken weg.... Stomme ik heb toen niet meerlaten testen op blaasontsteking omdat ik dacht dat het door drukte kwam.
    Met 28 weken controle gehad bij de VK, alles was prima, diezelfde avond ging ik naar bed met een soort kramp in mijn zij/rug die kwam en ging. Echt hevig was het niet, meer vervelend. Snachts werd ik wakker van de pijn die nu wel heel erg zeer deed dus heb ik de huisartsenpost gebelt na dat ik geprobeert had te slapen maar dit met geen mogelijkheid ging en 2 paracetamols niet hielpen.
    De vrouw van de HA-post zei, kom maar snel hierheen, het klinkt als weeën.
    Daar aangekomen getest op ontsteking door de huisarts maar was volgens haar schoon. Getoucheerd en niets aan de hand. Ze twijfelde, naar huis of nog naar de gyn. Daarom belde ze de gyn wat zij vond en godzijdank wilde ze mij toch even zien!
    Daar is nogmaals gekeken en bleek ik een fikse urineweginfectie te hebben! (snap nog steeds niet hoe dat gemist kan zijn)
    Kreeg AB en moest blijven ter observatie. Als de AB aansloeg en de weeën weg waren mocht ik naar huis.
    Maar helaas bleek na een paar dagen dat mijn baarmoederhals van 4,5 cm naar 2,5 cm verkort was en de weeën waren weer aan de gang ondanks dat de AB zijn werk goed deed. Werd snel aan een pomp weeënremmers gelegd en kreeg longrijpings-spuiten...
    Paar dagen later kwamen de weeën door de remmers heen en werd ik met spoed overgeplaatst naar een ander ziekenhuis met een NICU. Daar heb ik uiteindelijk 9 weken geleden met soms een paar dagen thuis. 9 weken lang weeën gehad, volledig verstreken baarmoederhals op een gegeven moment, 2,5 cm ontsluiting, slijmprop verloren met week 30.... Maar ben uiteindelijk toch ingeleid met 38+1 omdat ik het niet meer aan kon.
    Godzijdank is ons meisje blijven zitten, maar iets simpels als een blaasontsteking heeft mij toch wel een hele erge rotzwangerschap bezorgt. Wat een zorgen, stress en verdriet. En vooral pijn en vermoeidheid. Bah.
    Ik mag in mijn handjes klappen dat ze is blijven zitten, ik weet het! Ben daar ook dankbaar voor.. Maar zwaar was het wel.

20. Loe

Loe Niet meer actief

Duchess, wat een vreselijk verhaal ook! Ik snap niet hoe het kan dat telkens die blaasontsteking gemist wordt. Jullie dan? Ik snap dat gewoon niet.

Wij zijn vanmorgen bij de verloskundige van het ziekenhuis geweest.
    In het ziekenhuis absoluut geen blaasontsteking, want de kweek is heilig. Zucht. Heb mijn potje maar in de tas gelaten, had geen zin. Ze heeft gekeken (ja daaaaaaaar) en het was knalrood. Eh ja, dat wist ik al ja. Geen witte dingen. Nee dat wist ik ook al. Rugpijn? Oh dat komt door verkeerde houding. Harde buiken? Klopt ook helemaal, komt door groei baarmoeder. Oftwel, geen argumenten voor blaasontsteking. Pfff........:(

Het receptje voor de daktarin gyno lag al klaar. Is maar 1 vaginale tablet. Hmm...voor het slapen inbrengen. Ja, snap ik dat je t er zo min mogelijk uitpoept 's nachts. En ik moest mijn onderkant insmeren met creme/vaseline, t was veel te droog. Goed, we gaan het proberen!
    Verder toch op advies cranberrysap gekocht bij de supermarkt.

Als t allemaal niet helpt, neem ik aankomende dinsdag bij de controle weer een potje urine mee hoor.

Deel Deze Pagina