kleine ligt al weken met koppie naar beneden en is aan het aandalen. Verwacht eigenlijk niet zo heel snel dat het nog draait, al weet je natuurlijk nooit. Maar dat kunnen ze tijdens bevalling toch nog voelen/met echo nakijken? Hartje: zolang als het nog zo actief is klopt het hartje ook wel
Weet je guppekop, het komt hoe dan ook allemaal goed! Voor alle problemen die je schetst komt hoe dan ook een oplossing en de kans dat je al bevalt als je er zelf nog niet klaar voor bent is gering. Laat je niet leiden door je hormonen en vertrouw op jezelf en je eigen lichaam. Bel gewoon even met je zorgverzekering, houd je vertaal-lijstje bij de hand en laat je gegevens mbt de zwangerschap ook even in het Duits vertalen, gewoon voor je eigen zekerheid... Succes!
weet misschien ook iemand hoe het zit met aangeven dan? Moet je dan eerst hier naar de ambassade en daarna nog een keer naar je eigen gemeente?
Nee je moet je kindje aangeven bij de gemeente waarin het is geboren. Vraag bij de aangifte ook meteen een internationale geboorteakte aan. (Let op je betaald hier voor de afschriften/akten, wij moesten 15 of 20 euro betalen voor de diverse geboorte-akten) Zodra je dan terug bent in NL, dan ga je naar je eigen gemeente waar je staat ingeschreven (weet niet precies hoe dat zit met "varenden") en dan laat je je kindje daar overschrijven naar je eigen gemeente. (met die internationale geboorte-akte)
Ik ga er van uit dat de Duitse ziekenhuizen prima zijn, ook al doen ze sommige dingen anders dan wij gewend zijn en ook al spreken ze er een andere taal. Ook daar worden vrij probleemloos heel veel kindertjes geboren. Aan de andere kant is het niet voor niets dat hier vanaf 37 weken iedere week een vk-controle in de planning staat. Er zijn dus wel wat dingen die je in de gaten zou moeten houden. Heb je zelf een bloeddrukmeter, of kun je die nog aanschaffen? Dan kun je ook zelf af en toe even checken of dat nog wel goed gaat. Zodra je minder leven voelt, meteen aan de bel trekken bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis en vragen om een CTG. Ik neem aan dat je verzekering dat dekt. Als de bevalling zich toch al aandient, neem je je zoon mee naar het zkh. Hij zal de eerste 5-jarige niet zijn die een bevalling bijwoont, en ook de laatste niet. Sommige ouders kiezen hier ook echt voor, en niet omdat er geen oppas voorhanden is. En dan hoop ik mee dat je kind pas na 39 weken komt, dat is toch een stukje handiger allemaal.
heb hier nog eens over nagedacht. Dus stel dat ik hier beval en alles is goed met mij en ukkepuk, dan kan ik nog niet overgebracht worden naar een NL ziekenhuis?
zullen ze niet snel doen omdat dit kapitalen kost omdat ze 2 ambu's nodig hebben. daarbij word je dan naar een ziekenhuis gebracht die net over grens ligd ze zullen je niet naar rotterdam brengen ofzo. dus dan lig je nar 3 dagen in nederland en kan je vanuit dat ziekenhuis weer naar een ziekenhuis inde buurt van de woonplaats op transport. moet je ook niet willen met een pas geboren baby.
En wanneer ze je evt wel overbrengen naar een NL ziekenhuis, dan zullen ze je de eerste dagen in quarantaine plaatsen ivm het gevaar van MRSA-besmetting etc.
En mocht je klachten krijgen.... hier in Duitsland zijn ze echt "gründlich und pünktlich".... bij de controles wordt je helemaal binnenstebuiten gekeerd. Bloedonderzoek, bloeddruk, urine, CTG, inwendig "onderzoek" (voelen of je BMM nog steeds dicht is .... èlke controle weer ) en echo's (ook die kreeg ik iedere controle). Maar wanneer ze het dus niet vertrouwen... dan wordt je linea recta het ziekenhuis ingestuurd en loop je kans dat ze je zo een aantal dagen daar houden. Uiteraard àlles voor de gezondheid van mama en baby
mijn broer woont in duitsland en die heeft net een kleine gekregen. ik weet wel dat het dan eens duits kindje word (als je in duitsland woont en je bevalt in duitsland.) maar in jou situatie weet ik het niet
Uhm is je broer getrouwd met een Duitse? Of woont hij al meer dan 5 of 8 jaar (weet de exacte termijn even niet) in Duitsland? Ja dan krijgt het kindje (ook) de Duitse nationaliteit. Maar mensen die niet in Duitsland woonachtig zijn of korter dan een bepaalde periode.... die kindjes krijgen gewoon de NLe nationaliteit (in dit geval dan) Wij wonen nu dik 2 jaar in Duitsland en onze jongste (3-5-11) is geboren in Duitsland, maar heeft toch echt de NLe nationaliteit gekregen hoor
Als jij vindt dat het verantwoord is om het zkh te verlaten en naar NL te gaan (op eigen gelegenheid), dan houdt niemand je tegen, het is geen gevangenis. Je zult mogelijk wel een aantekening krijgen dat je tegen het advies van de dokter in weg bent gegaan, wat mogelijk consequenties heeft voor de verzekering als er daarna toch iets verkeerd gaat, maar misschien wordt mijn beeldvorming hier te veel gevormd door wat ik zie in Amerikaanse series.