te vroeg bevallen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natashatje, 27 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natashatje

    15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgië
    hoi

    ik had een klein vraagje, ik ben zelfstandig , ik en mijn man hebben restaurant .
    ik moet begin september bevallen van mijn eerste kindje , ik moet echter eerst nog een heel zwaar seizoen afleggen ; van s'morgens 8 uur tot s'avonds 11 uur heel hard lopen om alle klanten op tijd en stond te bedienen . mijn gyneacoloog raad mij aan om met zoveel mogelijk personeel te werken, maar dat kunnen wij maar moeilijk betalen .
    nu is mijn vraag of ik veel vroeger zal bevallen door dat ik vanaf half weg juni zoveel uren hard moet werken?

    groeten natasha
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Natasha,

    we kunnen nooit vantevoren zeggen wat voor gevolgen het vele werken zal hebben voor de zwangerschap en bevalling. De ene vrouw kan dit beter aan dan de andere. Wel is het zo dat we vaak zien dat het kindje minder goed groeit als je als vrouw zoveel en zo hard moet werken, al jouw energie gaat dan naar jezelf en niet naar je kindje.
    Dus het is wel verstandig om te zien of je hulp kunt krijgen. Neem ook zelf zoveel mogelijk rust, draag goede stevige platte schoenen, eventueel een buikband ter ondersteuning als je buik straks zwaarder wordt. Eet regelmatig en gezond(je moet echt zorgen dat je op tijd je pauzes neemt, dit is heel belangrijk), drink voldoende en luister naar je lichaam. Je kindje moet nu voorgaan en daar moet je proberen naar te luisteren, ook al heeft dat mogelijke financiële consequenties.
    Succes met het nemen van de goede beslissingen!
    Mirjam
     

Deel Deze Pagina