Te vroeg een echo of windei??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jla80, Mar 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Hallo!

Ik heb afgelopen dinsdag een vroege echo gehad ivm mk een paar maanden geleden en wordt ondertussen gillend gek.

Wetend dat zwangerschapsduur in de medische wereld vanaf eerste dag, laatste menstruatie wordt geteld, vraag ik me af of deze berekening wel klopt als je datum van je eisprong weet.

Hier volgt mijn gegevens;

Ik ging uit van een cyclus van 26 dgn (maand december ook 26 dgn, nov 28 dgn, okt 29 dgn)
    eerste dag laatste menstruatie; 4 jan 2014
    eisprong 16 jan (aan de hand van temperaturen + ovu testen)
    geklust; 9, 13, 14 en 16 jan
    29 jan; vaag positief getest
    30jan; ietsjes donkerder maar nog steeds licht positief
    6 feb; Knal positief getest!

Volgens mijn berekening (vanaf eisprong was ik tijdens echo 5wkn en 5 dgn. Vanaf vandaag meen ik 6 wkn en 3 dgn zwanger te zijn na eisprong. Volgens allerlei site's ben ik inmiddels 8 wkn en 3 dgn :(

Op echo was alleen vruchtzak, dooierzak en zwangerschapsring te zien. Meting vruchtzak kwam overeen met 6 wkn zwanger! Ik moest rekening houden met een miskraam, nu de kans dat er wat te zien zal zijn na een week zeer klein is!

Leerling gyn bleef erbij dat ik op dat moment 7 wkn zwanger ben. Ik moest me houden aan berekening vanaf eerste dag laatste menstruatie. Mijn berekening klopt volgens haar helemaal NIET!

Mocht het inderdaad een mk worden, dan zal ik me daarbij neerleggen. Maar bestaat geen enkele kans dat echo overeenkomt met berekening vanaf datum eisprong?

Graag uw antwoord en excuses voor zo'n lange bericht.

Groet,
    Jenny

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Je berekening klopt opzich wel alleen het is niet de berekening die we gebruiken. Het klopt dus dat je altijd vanaf de EDLM rekent en je dus in feite 2 wkn cadeau krijgt, waarin je eigenlijk niet zwanger bent. Je kan een hartje zien kloppen vanaf 5weken en 3/4 dagen, dus je zou in jouw geval echt wel iets moeten zien. Tenzij je cyclus berekening toch niet klopt en je heel pril zwanger bent? Maar dan zou de zwangerschapsring ook klein moeten zijn. Als deze 20mm was of groter dan moet je echt een hartje zien kloppen, anders is het een miskraam. Ik zou er toch rekening mee houden dat het niet goed zit.

Groeten Evelien

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

Feb 28, 2014
    780
    1
    16
    Dankje Evelien!

Heb eigenlijk niet nagevraagd hoe groot alles was, puur van de schrik.

Ben al aan het voorbereiden op een miskraam, want had sinds echo al 0,0 hoop.

Vond die berekening gewoon vreemd en apart.

Groet,
    Jenny

Share This Page