Moet ik bellen of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Funnyfant, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Funnyfant

Funnyfant Niet meer actief

Ik ben me straks op t werk KAPOT geschrokken! Ik ben 18 weken zwanger en kreeg bijna een uur lang om de 5 minuten krampen. En hoe. (leken de beginnende weeën van de bevalling bij mn zoontje of erg heftige ongikrampen) Met harde buiken en al! Ik was echt bang dat ik weeën kreeg. Maar toen ging ik zitten en ebten ze langzaam weg. Ik kijk t even aan, of moet ik morgen toch even de vk bellen???? Wat denken jullie? Nu heb ik nog steeds harde buiken en af en toe een krampje, maar niet meer zo als straks...
    Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

hoe is het nu? Als je echt zo regelmatig krampen hebt moet je wel even bellen, als het nu is afgezakt kijk je het aan.Ik zou wel even urine naar de huisarts brengen om te checken op blaasontsteking.

Mirjam

3. Funnyfant

Hoi Mirjam!

Bedankt voor je reactie. Ik heb de vk toch even gebeld: Advies toch, om even pas op de plaats te maken en rust te nemen. Maar ik ga morgen ook even op jouw advies naar de ha om urine te laten controleren. Dan kunnen we dat misschien al uitsluiten :)
    Het gaat nu wel, ik hou alleen erg veel last van harde buiken. Meestal zonder pijn, maar soms toch nog krampen. Maar niet meer zo regelmatig gelukkig!!!! Ik hou het in de gaten en als ze erger worden bij inspanning, dan zal ik toch meer maatregelen moeten nemen. Nogmaals bedankt!

4. Funnyfant

Nou ik heb mn urine laten controleren: Geen blaasontsteking... Maar de harde buiken blijven komen. De krampen zijn minder, maar af en toe nog een kramp tussendoor.
    De harde buiken heb ik wel echt heel veel, ondanks de rust die ik neem (voor zover dat kan met een peuter van 2)

5. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Vervelend dat de harde buiken blijven, gelukkig niet meer pijnlijk.
    Hou je de komende dagen echt nog even rustig.
    Neem eens een warm bad of douche of warme kruik, dit kan helpen.

Succes

Groetjes Ineke

6. Funnyfant

Ik ben vrijdag nog eens terug geweest en de baarmoedermond is onderzocht. Deze is nog gesloten en niet teruggetrokken. Goed nieuws dus. Maar ik moet het hele weekend plat en mag bij harde buiken niet meer werken. Echt gas terug, want het zijn er echt teveel en te pijnlijk. Komen ze terug of worden ze erger, dan moet ik naar het zkh voor onderzoek. Bedankt!!!

Deel Deze Pagina