Te vroeg geboren baby kost ouders een fortuin

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door xbabyxdx, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op mijn werk zijn we ooit een stel tegengekomen die een miskraam met complicaties kreeg op vakantie in Amerika. Kostte een ton. Ze hadden geen reisverzekering. Geloof me, ik ga niet eens naar België zonder reisverzekering. Stiekem kunnen kleine dingen heel duur worden in het buitenland.

2. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Dekt je zorgverzekering dat niet dan?

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik vermoed dat ze geen goede reisverzekering hebben afgesloten. :( De VS is berucht ontzettend duur te zijn en daarom wordt dit land al vaak uitgesloten bij de standaard verzekeringen. Of misschien dat er in de kleine lettertjes stond dat bepaalde kosten niet vergoed worden, moeilijk hierover te oordelen natuurlijk. Ik heb wel met ze te doen hoor, het zal je maar gebeuren. 😪

Ik zou in principe ook gewoon op vakantie gaan met 29 weken...het was maar 5 dagen en zó ver is New York nou ook weer niet vanuit NL. Ik vloog met 23 weken naar Australië, was deels een zakenreis. Kon prima volgens gyn aangezien ze geen complicaties verwachtten. Uiteraaard altijd de allerbest verzekering afsluiten die je kan krijgen en HEEL goed de polisvoorwaarden doorlezen! 💡💡💡

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Niet volledig. Wel een deel van de medische kosten, maar alleen tegen het in Nederland geldende tarief. VS is veel duurder. Daarnaast maak je kosten omdat je langer moet blijven en om moet boeken. Dat valt sowieso onder reisverzekering.

Voor België is het beter geregeld, dat is een contractland en dus zijn de medische kosten bij spoedeisende hulp volledig vergoed. Maar vervoer naar huis vaak niet. En dat kan best duur worden als je niet met eigen vervoer kan. Daarnaast zijn er nauwelijks vergoedingen voor partner die wip blijven enz. Wij konden ooit niet terugkomen van vakantie ivm waterpokken bij zoontje. Dat heeft ons al €400 gekost aan extra verblijfskosten. Daarnaast is de vlucht 2 keer omgeboekt en zijn we vanuit Brussel (midden in de nacht) met een taxi naar huis gebracht. Dat vergoed je zorgverzekering echt niet en maakt je vakantie wel een stuk duurder. En dat ging om iets onbenulligs als waterpokken.

5. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
  6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Hoogzwanger? Het kindje is 11 weken te vroeg. Dat is bijna 3 maanden. De vrouw was dus 6 maanden + 1 week zwanger. Hoogzwanger zou ik dat niet willen noemen. Je kunt het ook overdrijven. ;)

7. Een mening hebben is heel iets anders dan iemand in een dergelijke situatie veroordelen, zonder ook maar enig begrip op te brengen :)

Wel enorm fijn dat het opgelost is! Zulke zorgen kun je er echt niet bij hebben in zo'n periode..

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hartverwarmend van de leiding van het ziekenhuis, mooi zo! 👌👍👏 Je hebt als ouders al genoeg zorgen op korte en lange termijn als je kindje zó prematuur geboren wordt, ik kan mij voorstellen dat ernstige financiële sores daar bovenop helemaal niet te doen is. Hoop dat het goed blijft gaan met kleine Dax.

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

+1...

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Eens met Shadixxx!

Blij dat het nu opgelost is en hopelijk kunnen ze hun kindje gauw meenemen naar hun thuisland.

Deel Deze Pagina