Ik ben momenteel 38,5 week zwanger en heb al een tijdje last van kleine bruine vlekjes rondom mijn tepelhof (dus op de licht gekleurde huid). Het lijken allemaal kleine moedervlekjes (die er voor de zwangerschap niet zaten). Na een tijdje lijkt het een soort van korstje te worden en beginnen ze te jeuken. Iemand die dit herkent?
Ik heb ze ook gehad en ik kan niet tegen dat soort bultjes. Dus heb ik ze weggekrabt. Toen ze wegwaren kwam er melk uit....
Bij mij jeuken ze eigenlijk ook pas sinds deze week, maar ze zitten er al wel een maand of drie denk ik!
Zaten deze plekjes wel buiten je tepelhof? Dus echt op de lichtere huid? Ik heb ook kleine gelige korstjes middenin mijn tepel en daar komt inderdaad melk uit. Maar deze zitten wat verder van de tepel af..
Ik kreeg ouderdomswratjes op mijn borst. Die jeukten ook. Naar de huisarts en die heeft het weggehaald. Gek genoeg bij alle zwangerschappen groeit het weer, normaal geen last. Nu is het niet zo groot, dus ik twijfel nog. Ik zou in ieder geval even laten nakijken.
Ja ze zitten Idd buiten de tepelhof. Maar ik heb ook twee bultjes onder de oksel... en daar komt ook melk uit. Volgens mij zijn mijn melkklieren wijds verspreid.
Het zijn klieren die extra "olie" aanmaken om je huid soepel te houden. Die worden wel eens overactief. Als ze een donkerbruin of zwart kopje krijgen kan het zijn dat ze wat verstopt raken, 't is ongeveer vergelijkbaar met een meeeter. (niks ernstigs )