Te vroeg geboren door harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bioluun, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Wanneer heb je eigenlijk veel harde buiken?:(

Ik heb harde buiken... Meerderen per dag, soms even een tijdje niet en dan meer achter elkaar... Geeft ook veel druk in m'n kruis...

Maar geen idee of het er veel zijn;)

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    hier hebben de vele harde buiken (ook al vroeg) er niet voor gezorgt dat ze eerder kwamen, ben 3x overtijd gegaan

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Zonnetje bij mij zei ze dat ze al waarschuwen bij 10-15 harde buiken op een dag. Er mag zeker geen regelmaat in zitten en ze mogen geen pijn doen. Anders meteen bellen.

4. Kyrest

Kyrest Actief lid

1 aug 2014
    165
    4
    18
    Ik had al vrij vroeg in de zwangerschap last van harde buiken, vooral tijdens mijn werk (staand). Met 38+4 had ik (daardoor) al 3cm, zonder het gemerkt te hebben en met precies 39weken is ze geboren.

5. Zonnetje3

Oke dank je!

Misschien moet ik het even in de gaten houden dan... Denk dat ik de afgelopen week wel richting 10 per dag ga. Ik ga het wel even bijhouden dan en bij de volgende controle melden. Echt pijnlijk zijn ze niet meer wel zwaar ongemakkelijk en geven veel druk in m'n kruis (baby ligt al diep).

Van mij mag de baby ook wel wat eerder komen 😉 Droom de laatste nachten ook dat m'n vliezen breken. Ben heel benieuwd of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren voor ik ingeleid ga worden ;)

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb minimaal 6-8 per uur 😨🙈 sowieso de laatste 5/6 weken. Gisteren nog wel een controle gehad in het ziekenhuis, maar tot nu toe doen de harde buiken nog niks. Baarmoederhals was 3,3cm.

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Love dat zijn er wel echt veel! Mag jij überhaupt nog wel iets doen dan? Hoe controleren ze je baarmoederhals eigenlijk?

Zonnetje gelukkig ben jij ook al wat verder. Nog een paar dagen en je zit binnen de juiste weken. Maar kan ook nog 5. Weken duren he ;)

Ik merk dat er toch wel verhalen te vinden zijn van mensen die na veel harde buiken te vroeg bevielen. Hier, maar ook collega's en zo. Maar er zijn ook veel dames die gewoon doorliepen met harde buiken tot normale termijn. Met of zonder minder werken. We zullen het afwachten.

8. Zonnetje3

Ja ik maak me ook geen zorgen erover met dit termijn 😉 Baby is ook groot dus heel lang hoef ik niet door te lopen 😉

Ben wel benieuwd of de harde buiken hier iets doen, omdat ze zoveel druk geven ik m'n kruis! Voelt soms alsof de baby zich al naar buiten drukt 🙈
    Misschien willen ze komende week bij de controle al wel even kijken hoe het inwendig is... ;)

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik moet zoveel mogelijk rust nemen, zover als dat lukt met een dreumes.
    De baarmoederhals hebben ze gemeten dmv een inwendige echo.

10. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook vanaf 18 weken heel veel harde buiken. Met groeispurten nog meer, toen zeker om de 8 minuten, de hele dag door.

Uiteindelijk trapte de vk op de rem bij 30 weken. Ze adviseerde mij dringend om geheel of anders voor de helft te stoppen met werken. Ze waarschuwde toen ook voor vroegtijdige weeën.

Ze had, achteraf, wel gelijk. Toen ik met verlof ging met 34 weken, waren de harde buiken zeker minder frequent. Zo'n 3 of 4 per uur.

Met 39 weken een ctg gehad ivm verminderd leven en toen registreerde dat ding ook mijn harde buiken. Gelukkig was met de baby alles goed, maar de gynaecoloog vond dat ik wel erg veel harde buiken had. Voor mij was het een normale dag met een gemiddeld aantal harde buiken. Toen krabte ik mij ook nog eens achter mijn oren. Waarschijnlijk waren de harde buiken gedurende 18 - 34 weken écht veel en vaak.

Mocht ik weer zwanger raken en ik krijg weer zoveel harde buiken, dan neem ik het advies veel serieuzer en ga ik veel meer ontspanning proberen te zoeken. Achteraf gezien heb ik erg veel mazzel gehad.

Deel Deze Pagina