Het is nog niet zover. Maar gisteren was ik bij de vk, en zij dacht dat het nog wel even zou duren voordat de baby kwam. Afgelopen vrijdag was ik bij een jonge vk, die zei toen dat ik niet langer dan 2 weken hoefde te wachten op mijn baby. Dat betekent in het uiterste geval dat ik bij 42+5 wordt ingeleid. Nu was ik gisteren bij een wat oudere vk, en die zei dat ze pas na 43 weken gaan inleiden. Daar schrok ik wel een beetje van. Heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand na 43 weken is bevallen. Wat is jullie ervaring? Ooit gehoord dat iemand langer dan 43 weken zwanger was? En wordt er ook ingeleid in het weekend? Ik was namelijk op zondag uitgerekend.
43 weken wat lang!!!! mijn verloskundigen doen dat niet. Ik vind het echt belachelijk lang. Maar dan is het er vast al!!! Als je het te lang vind gewoon aangeven. Wordt bijna nergens gedaan volgens mij
daar heb ik nog nooit van gehoord, na de 42 weken..is toch maximaal 2 weken na uitgetelde datum dat ze rekenen... hier was ik 40+3 en toen werd er al gesproken over afspraak maken voor 41+3...om in te lijden...en het ging heel goed verder! sterkte en laten we hopen dat je kleine eerder besluit te komen uit zichzelf! (tot 40+5 doorgelopen en toen vanzelf begonnen hier met weeen.)
ik ben nu 1 dag overtijd en moet me bij 41 wk melden in ZH voor controle. Dan gaan ze kijken of de beeb nog lekker ligt en anders afspraak maken voor strippen en alvast doornemen voor inleiden bij 42 wk.
Naar toen was je toch 39+5 volgens je ticker? dus dan zou je op 41+5 zitten. Dat is wel normaal. Het was niet nodig, maar bij onze VK's was de regel dat je met 42 weken naar de gyn werd doorverwezen. Zelfs als de bevalling al (net) begonnen was, moest je naar het ziekenhuis om het af te maken. Daar waren ze erg strikt in. Meer dan 42 kan wel, maar dan zijn ze al in het ziekenhuis om het in te leiden, soms kijken ze het nog 1a2 dagen aan maar 43 weken is wel erg laat.. Nou zat ik er wel een beetje mee, want mijn moeder is twee keer 17 dagen te laat bevallen, en ook andere familieleden zijn zo laat, dus ik zag me zelf al ingeleid worden. Strippen mocht bij 41 weken, maar dat heb ik geweigerd (en kon ook niet). Maar alsnog bij 41+1 bevallen.
Ik ben bevallen met 41+6 hiervan hebben ze een poging gedaan om me op de 41weken te strippen maar dit was niet mogelijk. Dus toen een doorverwijzing van de verloskundig en in het ziekenhuis controle gehad en een behandelplan opgesteld om in te leiden. dit ivb zware oververmoeidheid. Helaas heeft het inleiden nog niet veel succes gehad en ben ik nog 5 dagen bezig geweest met om de dag gel. Helaas weinig effeckt en had max 2 cm ontsluiting. Toen hebben ze me vliezen gebroken en is die dag mijn zoon geboren. Hier is ook de max. 42 weken in het ziekenhuis maar ivb mijn zware oververmoeidheid door het slechte slapen begonnen ze eerder.
Bij ons in het ziekenhuis mag je er zelf voor kiezen om ingeleid te worden bij 41 weken. uiteindelijk zelf niet nodig gehad en keurig met 39+6 bevallen.
Ik ben met 42 weken ingeleid wat resulteerde in een keizersnede. Ik vind persoonlijk 43 weken wel erg lang.
Hier leiden ze ook in tussen de 41 en 42 weken (de 42ste en 43ste week dus misschien bedoelde de vk dat?). Je loopt dus max. 2 weken over de datum heen. Dat is wel het nieuwe beleid, ik ben met dochter in 2007 met precies 42 weken ingeleid alleen ging dat niet zo goed en ben ik pas met 42.1 bevallen dmv een ks `s avonds om 22:15 (bijna 42.2 ook nog gehaald dus). Wel moest ik vanaf 41 weken om de dag naar het ziekenhuis voor een echo + ctg.
Bij ons laten ze je niet langer dan 41 weken lopen. Ik ben dus ook ingeleid en mocht kiezen op zaterdag of de maandag. Dus bij ons word je ook ingeleid in het weekend.
De VK zei echt 43 weken. Maar misschien bedoelde ze max. 43 weken. En aangezien dat dat in het weekend valt, neem ik aan max. 42+5. Maar het maakt volgens mij wel uit welke vk je hebt. Vrijdag had ik dus een jong iemand van rond de 25 jaar (invalkracht voor de vakantie). Zij had het dus over max. 2 weken. En ze maakte meteen een afspraak om te strippen (gisteren). Kom ik daar en wordt ik geholpen door een VK van rond de 60 jaar. Zij doet een routine controle en van strippen is geen sprake. Dus ik er naar vragen...zegt zij heel verbaasd 'Strippen? Neeeee, dat doen we pas met 41 weken. Mocht er daarna geen baby zijn dan ga je met 42 weken naar het ziekenhuis voor een controle en als alles goed is en er is nog geen baby dan wordt je met 43 weken ingeleid.' Ik heb aangegeven dat ik toch graag gestript wilde worden, dat was me beloofd en ik had me erop in gesteld. Na een overleg met de vk van vrijdag heeft ze het toch gedaan. Helaas was het niet mogelijk, maar weet nu wel dat ik nog geen ontsluiting had oid, wat ik wel verwacht had na al die voorweeen. Nu een afspraak gemaakt voor volgende week pas en dan gaan ze dus nog een keer proberen te strippen. Dan ben ik 41+2. Maar toch apart die verschillende werkwijzen.
Ik vind 43 weken erg lang hoor. Toen ik tegen de 42 weken ging lopen vond ik het ook steeds spannender worden i.v.m extra risico's. Was ook blij toen ze uiteindelijk de beslissing namen om voor een inleiding te gaan, moest er wel zelf duidelijk op aansturen. Ons meisje was ook bijna 9 pond, en is uiteindelijk helaas met een keizersnede geboren. Maar gelukkig helemaal gezond! Succes met de laatse loodjes.
Het zou helemaal niet moet liggen aan wat je vk vindt, maar aan wat het beleid van het zkh is! Dat moet de vk opvolgen. Bij mij is het beleid met 42+1 inleiden als er geen complicaties zijn. Bij mijn dochter waren er wel complicaties, ben toen in het weekend ingeleid. Ik zou toch een tikkie kritisch naar mn vk zijn als ze me ging vertellen dat ik met 43 weken pas naar het zkh ging. Onverantwoord vind ik het!
Ik zou zeggen dat je met max. 42 weken ingeleid wilt worden. Vanaf 42 weken is de kans op complicaties erg groot, en dan heb je ook meer kans op een doodgeboren kindje. Ik zou me er dus zeker niet bij neerleggen maar gewoon voor jou en de baby opkomen. Nu weet ik wel dat je je heel fragiel voelt tijdens je zwangerschap, en zeker ook op het einde, maar uiteindelijk moet er gebeuren wat het beste is voor jou en de baby. Niet voor niks is er zo'n hoog sterftegetal onder pasgeboren baby's in Nederland, omdat vk's en ziekenhuizen veels te afwachtend zijn. Je hebt trouwens ook nog tijd genoeg om gewoon lekker spontaan te bevallen.
hier laten ze je ook doorlopen tot na 42 weken, mits alles goed gaat. en waarom niet? inleiden als je lichaam er nog niet klaar voor is kan een langdurige pijnlijke zaak worden (bij mijn nicht duurde het 2 hele weken!!) en bovendien kan er soms een heel goede reden zijn waarom je beebje er nog zit...
Ik zou nooit akkoord gaan met 43 weken. Sterker nog, ik zou niet eens later dan 40 a 41 weken willen worden ingeleid. Mijn zoontje was onverwachts groot en als ik later was bevallen, dan was de kans groot geweest dat het een spoedkeizersnede was geworden. Hij moest er namelijk snel uit vanwege een dalende hartslag en met zijn 4 kilo ging dat maar net (38,5 week).
ja maar als je na je uitgerekende datum loopt krijg je zoveel controles, dat zien ze dan wel hoor, of je kindje te groot wordt of niet. daarom zei ik ook: als alles goed is, waarom niet? en niet alle kindjes zijn te groot als ze te laat geboren worden.. ik ben zelf met 43 weken geboren en woog 5,5 pond