Zwanger worden en de ziekte van pfeiffer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Delfino, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delfino

Delfino Niet meer actief

hallo allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
    Wij zijn al paar maanden bezig om zwanger te worden.
    vandaag hoorde ik tot mijn schrik dat ik de ziekte van pfeiffer heb. Ik werk nog wel gewoon anders raak ik mijn baan kwijt. Is er iemand die weet of ik met een gerust hart zwanger kan worden of dat ik beter kan wachten en om welke reden help me! :( :( :(

Groetjes......

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou het niet weten het lijkt mij beter als je wacht totdat je je beter voelt/bent. Voor de zekerheid gewoon even aan je huisarts vragen die weet zeker het goede antwoord.

groetjes Vruchtje

3. Elfje Arwin

Elfje Arwin Actief lid

9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    Nou ik weet het niet hoor, het lijkt me niet.
    Maar misschien kun je beter met je HA bellen, die weet dat vast zo te beantwoorden.

Veel beterschap en succes

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je baan kwijtraken? Pfeiffer is een ziekte hoor! Daardoor mag je je baan niet verliezen.
    Ik zou wat zwanger worden betreft ook contact opnemen met de persoon die je deze mededeling heeft gedaan....voor de zekerheid.
    Pfeiffer kan heel lang duren...maar is volgens mij in allerlei soorten te krijgen (lijken wel broden he ;)).
    Beterschap meid!
    Elmo

5. Delfino

Delfino Niet meer actief

Tja leven is hard ze hebben liever iemand die niet ziek is he.
    pfff snap niet waarom het mij nou weer moet overkomen. :cry: Ik ben echt ten einde raad nu maar iig bedankt

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ik heb in totaal anderhalf jaar erover gedaan... waarvan bijna een jaar totaal plat op bed slapend... plus ook nog eens helemaal vol met rode plekken (soort brandplekken) omdat de HA me van te voren een antibiotica gegeven had wat dus niet samen gaat met de ziekte van pfeiffer...

Maar je hebt het in vele verschillende vormen en maten...

Wil je heel erg veel beterschap wensen!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leven is zeker hard...maar dit MAG gewoon niet! Zou het uitzoeken meid...en je niet weg laten kijken hoor!

8. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Ik weet niet wat voor baas jij hebt, maar de ziekte van pfeiffer kan, als je het niet serieus neemt, best gevaarlijk zijn voor je lijf! Leverfunctiestoornissen e.d.
    Met zwanger worden zou ik ook even wachten tot je lichaam weer fit is. Ik zou eens even met je baas gaan praten, kan jij er wat aan doen dat je ziek bent? Nee dus!

9. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    nee idd en ze mogen je niet zomaar ontslaan... dus laat je niet zomaar gek maken...

10. Delfino

Delfino Niet meer actief

Het is niet dat ze me gaan ontslaan ik zit net in mijn proefperiode voor assistent bedrijfsleidster dus dan wordt ik terug gezet in functie als verkoopmedewerkster en aangezien ik nog geen vast contract heb wordt hij niet verlengt :evil:

11. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Ja idd dat mogen ze wel ja... dat klopt... mooi balen hee

Ik zal heel erg hard voor je duimen dat je er niet al teveel last van hebt/krijgt en je toch je werk kunt blijven doen... (ken ook mensen die hebben pfeiffer gehad en gewoon gewerkt... en dan uit het werk meteen plat...)

12. Delfino

Delfino Niet meer actief

maarja ik bel maandag de dokter wel even en dan laat ik het weten wat hij zegt groetjessss

13. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    het zusje van mijn vriend heeft ook pfeifer gehad maar was een lichte vorm dus was na een paar maanden al weer beter..heeft niet veel hoeven liggen.

14. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Hmmm, ondanks dat je in een moeilijke positie zit met je werk zou ik toch echt mijn lichaam voorlaten gaan. Hoe meer je van je lichaam vergt hoe zieker je blijft. Zeker met pfeiffer.
    Volgens mij is het ook beter om even te wachtne met voor het echie gaan.Volgens mij vergt dat echt te veel van je lichaam als je nu zwanger zou worden.

In ieder geval enorm veel kracht om beter te worden.
    En kies voor jezelf...

15. Delfino

Delfino Niet meer actief

nou goed nieuws Ik heb de dokter gebelt hij zei dat ik met een gerust hart zwanger kan worden omdat ik aan het genezen ben van de ziekte en ik mag gewoon normaal werken :D :D :D

16. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Dat is super nieuws, heel veel succes en plezier bij eht klussen...

17. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    In oktober 2003 werd bij mij Pfeiffer geconstateerd. Ik ben hierdoor tot aan september 2004 ziek thuis geweest. (wel weer aan het re-intergreren vanaf juli 2004, maar in sept. weer vol aan de bak.
    Toen kwamen we erachter dat ik zwanger was.

Mijn baas over de z**k natuurlijk, want dat kwam hem niet uit... tja, baas pech hoor, mijn leven gaat voor!
    Bij 6 wk zwangerschap sprong er een cyste naast mijn eileider en zat ik thuis, plus dat ik weer heel moe werd.

Ik heb dus tot en met bevalling en bevallingsverlof thuisgezeten en heb daarna (in aug. 2005) mijn baan opgezegd.

Het kán wel, zwanger en Pfeiffer, maar het is wel heavy.

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Pfeiffer moet je niet verwaarlozen, maar echt goed uitzieken/rusten.
    Anders blijf je de rest van je leven -na-weeen ervan ondervinden!
    Ik heb zelf ook pfeiffer gehad en ben er een jaartje zoet mee geweest.

Veel beterschap !

Mirre

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt er maar net aan hoe erg de Pfeiffer is. Ik heb het blijkbaar ook gehad, maar nooit iets van gemerkt (heb wel antistoffen in mijn bloed).

groetjes,
    Snoopy

20. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Idem dito bij mij...... Omdat ik de laatste tijd erg moe ben geweest heb ik een bloedtest laten doen op Pfeiffer. Blijkt dus dat ik antistoffen in mijn bloed heb.

Maar als je zwanger wordt met Pfeiffer, dan moet je heel goed naar je lichaam luisteren. Heb je nu misschien nog niet de zware vorm, moet je je er wel voor hoeden die te krijgen. Dus veel rusten, niet teveel hooi op je vork nemen.

Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina