Hoi hoi, ik ben Guanita, ik ben 29 jaar en probeer nu sinds 2 maanden zwanger te worden. Elke keer denk ik alles goed berekend te hebben. Maar de eerste maand had ik een cyclus van 26 dagen en deze keer van 28 dagen. Heb ik nu een onregelmatige cyclus? En bestaat er zoiets als een trage of slome eisprong? En zo ja, wat betekend dat dan? Groetjes Guanita
Cyclussen van 26-28 dagen zijn prima hoor. Gemiddeld nemen ze een cyclus van 28 dagen. In jou geval lijkt mij geen sprake van een 'Late (slome/trage) eisprong'
Dat klinkt als een prima cyclus! Ik heb cyclussen van 45 dagen en inderdaad 14 dagen voor NOD een eisprong. Volgens mij wordt daarmee een late eisprong bedoeld. Is geen probleem, want we hebben een prachtig zoontje en zijn nu wsch pril zwanger van een tweede kindje... (Het is nog een tuurtest!) Het wordt vervelender als je een snelle eisprong, maar een lange fase hebt tussen eisprong en menstruatie. Maar daar lijkt met een cyclus van 26-28 dagen geen sprake van te zijn!
2 maanden na t stoppen met de pil zo'n regelmatige cyclus zouden veel vrouwen een moord voor doen... Een normale cyclus is tussen 25 en 35 dagen en kan iedere maand wat in lengte verschillen. Na t stoppen met de pil kan de cyclus in t begin onregelmatig zijn Rn t kan t een tijdje duren voor dit regelmatiger wordt.