Foliumzuur B12 tekort allergie?

Discussion in 'Zwanger worden' started by wensjebaby, Aug 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wensjebaby

wensjebaby Nieuw lid

Aug 16, 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bezoekers,

Nieuw op de site, ik wil graag volgende met jullie delen wellicht dat er iemand soortgelijke ervaringen heeft. Ik ben al drie jaar gestopt met de pil, ik ben 3 maanden geleden begonnen om zwanger te raken, tot op heden niet gelukt. Vijf maanden geleden ben ik begonnen met het slikken van foliumzuur ik begon vrij direct klachten te krijgen puitsjes bij mijn slaap rechts tot kaaklijn en ook op mijn rug dat werd erger. Op advies van mijn HA andere merken geprobeerd omdat hij beweerde dat ik allergisch zou zijn voor de stofjes van het medicijn, inmiddels drie merken geprobeerd en ook een multivitaminen krijg helaas dezelfde reactie.

Verder heb ik last van voedselallergie o.a. paprika dus ik krijg sterk het vermoeden dat ik allergisch ben voor B12, door googlen kwam ik op een site met b12 tekort en de bijbehorende symptonen waarbij ik mijzelf herken. Huisarts zegt eigenlijk dat een dergelijke allergie niet bestaat. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben dus benieuwd naar andere ervaringen en vooral oplossingen. Hopen dat iemand mij kan helpen.

2. Britttt

Britttt Lid

Jul 13, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje ter verduidelijking: ben je nu bang dat je een tekort hebt of allergisch? Foliumzuur is overigens B11, bedoel je dat misschien?

3. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Een te kort aan vitamine is anders dan allergie.. Van allergie krijg je geen puistjes maar bultjes en dat os eerder van spul voor op je huid.. orale allergien, uitte zich meer in pijnlijke darmen/buik tot je benauwd voelen bij bijv. noten allergie..

Van vitamine te kort kun jec puistjes krijgen, hormonale veranderingen, schimmel infectie, stress en ga zo maar door..
    je kunt je laten doorsturen voor bloedtest om te kijken waar je allergish voor bent, succes x

Share This Page