Ivf echo en bloedprikken in VU

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ondertussen is dit mijn 7e ivf poging (maar de 1e in het VU, voorheen in ander ziekenhuis).
    Nu hadden ze mij verteld in de intake dat er ook wordt bloed geprikt na de echo, vandaag voor echo geweest maar geen bloed afgenomen. Direct een afspraak voor volgende echo gekregen.

Zijn er mensen met ervaringen in het VU die wel/niet moesten bloedprikken na een echo?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Linda,

Ja ik heb ervaring. Niet bij iedere echo moet je bloed prikken, ik moest dit pas toen de punctiedatum in zicht kwam. Ze kijken dan of je nog een dag kunt stimuleren of dat je oestrogeen dan te hoog wordt en het risico op overstimulatie te hoog. Dus ik moest pas een dag voor de pregnyl bloedprikken en toen mocht ik dus nog een keer gonal f prikken ;). Succes! Bij mij begint het circus ook weer bijna!

3. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi,

Bij mij het zelfde verhaal als bij Doortje!
    Succes!

Ik moet morgen weer voor een echo en hoor dan hopelijk wanneer de punctie is, gok op dinsdag!

4. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Bij mij prikten ze bloed na de intake en weet uit verleden bij VU dat ze ook bloed prikken als ze twijfelen of je al ver genoeg bent met hormonen ed. Echo's zeggen soms net niet genoeg. Wat wel lastig is dat de gene die prikken niet zo kundig zijn als bloedprikker in poli in hoofdgebouw. Ben al diverse keren doorgestuurd omdat prikken niet lukte in ivf centrum. Ik trek dus meestal uurtje uit ;)

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Helaas, bij mij ook hetzelfde als bij Madi :( Tip van het lab in het VU was om warme kleren aan te doen, zodat je aderen wijder worden...)

6. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Je hoeft inderdaad niet elke keer bloed te prikken. De zevende keer ivf? Wat knap en moedig! Ik ben in totaal drie jaar bezig geweest, drie keer ivf en nu zwanger van de tiende terugplaatsing!

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook inderdaad niet iedere x geprikt. De eerste echo om te zien of de hormonen hun werk wel deden omdat ze nog geen follikels zagen en later voor de punctie om te contoleren op overstimulatie inderdaad. En dan natuurlijk 2 weken na de terugplaatsing. Spannend zeg! 7de keer, erg knap en moedig zoals snoes ook zegt! Waar heb je hiervoor gezeten? Succes en ik duim voor je!

Deel Deze Pagina