Hallo verloskundigen , Ik schrok net ineens best wel.. Ik wou even naar mijn kindje luisteren ben nu 23 weken zwanger , toen ik doppler er op zette hoorde ik ineens heel rustig .. Boem... Boem en dat naar 2 sec ongeveer ging die weer heel snel zoals normaal.. Heb nog nooit gehad dat ik dit hoorde .. Ook met de 20 weken echo was de hartslag van de baby prima in orde.. Wat kan dit zijn ? Moet ik mij zorgen maken ? .. Ik voel de baby wel vaak en veel en ook wel elke dag Alvast bedankt !
Hoi Ano1, het is normaal dat het (onrijpe) hart van een kindje soms wat onregelmatig is. Zeker als je plat op je rug ligt en luistert. Soms vang je een langzamere hartslag. Dit heeft meestal geen betekenis. Zeker niet als het hartje daarna weer op ritme komt. Dit is nu wel een goed voorbeeld van waarom wij niet adviseren thuis zelf te luisteren omdat de hartslag voor een leek moeilijk te interpreteren is en er kan (logisch) onrust ontstaan. Dus ik zou me geen zorgen maken en volgende keer bij de vk lekker even goed luisteren naar het hartje. Groetjes Brigitte