5dpo innestelingsdip ?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Jdk, Aug 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Hey!

Aangezien er hier onder jullie zijn die al veeeeeel langer bezig zijn met temperatuurkaartjes enz en die dus ook veeeeel beter kunnen interpreteren als mij.. Willen jullie eens een deskundig oogje werpen op mijn kaartje ?

5ae1bd Ovulation charts on FertilityFriend.com

Ik vind die dip op 5dpo veel te vroeg en best zorgwekkend..
    Wat er niet bij op staat is dat ik gisteren ook een kleine bloeding heb gehad! (bij het afvegen zo wat druppels bloed.. )

De temp van vandaag was trouwens wel op het "juiste" uur genomen, maar pas een halfuur later ingevuld :p

Kan dit kaartje zowat kloppen? Ziet dat er ok uit?
    Maak ik me terecht zorgen ivm die bloeding gisteren ? (en die extreme dip zo vroeg ? )
    Ben gisteren alvast bloed gaan laten afnemen ivm die bloeding & hormonenwaardes..

alvast bedankt!!

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
    En waar maak jij je precies zorgen om dan?
    En waarom laat jouw arts je bloedprikken?

Op 5 dpo kan je een innestelingsdip hebben.
    Mijn verloskundige gaat bij de gemiddelde innesteling zelfs van 5 dpo uit. En een kleine bloeding kan van een eventuele innesteling komen.
    Ik zou stiekem een gat in de lucht springen met die symptomen.

3. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Huh?? hier gaan ze van een innesteling rond 10dpo uit!!
    Daarom net dat ik het zo raar vind :eek:

Arts heb ik bloed laten prikken om tenminste al eens te weten of mijn hormonen wel kloppen (stel dat ik toch geen eisprong had, stel dat er iets is met mijn progesteron waardes waardoor een innesteling niet mogelijk is.. )
    Heb geen controle meer gehad na mijn vorige zwangerschap (die eindigde in een zwangerschapsafbreking (= bevalling + curretage) dus sowieso wou ik graag weten of alles hersteld was en of alles terug "correct verliep"

Ik hoopte ook op een innestelingsdip + bloeding, maar had toch ff gebeld en ze zeiden me direct dat dat niet kon en dat ze dat pas vanaf 10dpo verwachten... :/
    Dus jij denkt aan een innesteling toch ?
    Ik hoop er natuurlijk wel op, maar hier waren ze zo negatief erover..

4. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
  5. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Even nieuwsgierig: Hoe weet diegene dat er een innesteling plaatsvond op 4 dpo?

Topicopener: een dip in temp valt niet altijd direct te verklaren. Temperaturen komt zo precies, het zou ook kunnen dat je net wat bloter hebt gelegen en daardoor wat kouder was of tien andere redenen. Het lijkt mij ook wel wat vroeg voor een innesteling. Maar wat ik probeer te zeggen; het tempen kun je goed gebruiken om een eisprong op te sporen en te kijken hoe lang je lf is etc. Het moet je niet te veel stress opleveren.

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Inderdaad een dip is niet altijd te verklaren!

* kan dip zijn van achterblijvend gele lichaam eierstok na eisprong (tussen 1 a 5 dpo)
    * kan een innesteling zijn (vanaf 5 dpo)
    * kan ook iets koudere slaap omstandigheden zijn geweest of niks.

Jouw kaartje ziet er dus absoluut normaal en niet verontrustend uit.

Ik had overigs op 5 dpo wel duidelijke innestelingsdip. Kijk maar in mijn kaartje. En op 9 dpo positiefgetest.
    Maar heb ze ook op 9 dpo gehad waarbij er geen zwangerschap was.

Succes met afwachten

7. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
    Maar bloedverlies bij het afvegen een dag na de dip vind ik hoopgevend :D

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,074
    15,645
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat ik een kleine dip had op 4 dpo en omdat ik op 7 dpo al een positieve test had ;)

Hcg komt vaak pas een paar dagen na de innesteling in je urine en dan pas aantoonbaar met een test.
    Was het pas op 10 dpo ingenesteld (zoals jouw arts zei) had ik nooit al posi kunnen testen op 7 dpo :D

9. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    4 dpo? En 7 dpo een positieve test? Wauw, vroege vogel!

Die andere opmerking is voor jdk ;)

10. Jdk

Jdk Actief lid

Jul 28, 2015
    288
    16
    18
    Nu doen jullie me toch echt wel wat hoop krijgen ze!
    Hopelijk was de bloeding + de dip een teken van een innesteling dan...

Wanneer het gaat over zwanger worden etc vertrouw ik toch ietsie meer op vrouwen die het allemaal uit eigen ervaring hebben :D Ne man kan dat toch niet uit eigen ervaring weten :D

Koudere slaap kan het niet geweest zijn denk ik, volgens vriendlief lig ik iedere nacht goed ingewikkeld in men (extra) deken :")
    Plus ik heb een vrij stabiele temperatuur heb'k al ontdekt.. ben uit curiositeit ook overdag af en toe beginnen tempen. Het scheelt meestal max 0.2° als ik overdag of 's avonds ook eens test.

Deze morgen zat ik aan 37°... na eventjes twijfel van de thermometer, die ging van 36.9 naar 37° en terug om daarna op 37° te blijven :p
    Hopelijk is dat ook positief!

9dpo is in ons geval morgen en waarschijnlijk doen we dan zo een early test (die van 6 dagen voor NOD)

Ben al lang blij te horen dat een innesteling ook effectief zo vroeg kan beginnen.. Had echt schrik gekregen :S

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,479
    8,738
    113
    En om maar te bewijzen dat een vroege innesteling echt kan hier een foto. Ik ben 8dpo en vermoedelijk had ik op 4dpo de innesteling. Het streepje is natuurlijk nog nauwelijks zichtbaar en nóg moeilijker op een foto te krijgen maar een forumlid heeft de foto bewerkt en zie eens..... Nog wel 60% kans dat je dan alsnog ongesteld wordt en de zwangerschap niet doorzet, maar het is dus echt mogelijk.
    Die gekke gyneacologen kletsen echt maar wat uit hun nek. ;)

Share This Page