Goedemorgen allemaal Na enig twijfelen (en veel te veel zoeken op google, waarom bestaat het eigenlijk) zit ik nog steeds met een onbeantwoorde vraag. En nee, google helpt hier niet echt bij. De twijfel wordt alleen maar erger. Op 2 jan (leuk nieuwjaarscadeautje) had ik een licht tweede streepje! Zwanger dus. Maar sinds gisteren een keer lichtrood bloed, bruin bloed en nog iets lichtere plekjes. Wel bijna de hele dag een een lichtdrukkend (niet vervelend) gevoel in mijn onderbuik. Wat ben ik geschrokken van dat (beetje) bloed en hoewel ik nu voor de zekerheid maandverband in de buurt heb liggen, wordt ik hier waanzinnig onzeker van! Op 3 jan bijna net zo'n licht tweede streepje, maar vanmorgen weer getest en toen werd ie duidelijker. Nog niet zo duidelijk als het teststreepje, maar wel beter als voorgaande dagen. Hoewel ik de vorige zwangerschappen ook wel wat licht bloedverlies had, lijkt dit toch weer anders. Mijn vraag is eigenlijk; zijn er meer meiden die last hebben gehad van wat bloedverlies (je moet echt denken aan 1 tot 4 keer per dag een beetje) en dat je je buik de hele dag kon 'voelen'. Natuurlijk hoop ik dat dit een goede zwangerschap wordt, we willen zo graag een broertje of zusje voor onze jongste zoon. Die is vorig jaar zijn oudere broer verloren aan een stofwisselingsziekte... Lieve groetjes, een onzekere mama
Ik heb dit gehad bij mijn derde. Vanaf 10 dpo kreeg ik licht bloedverlies. Dit heeft een flink aantal dagen aangehouden. Ik had ook pijn in mijn buik en onderrug trouwens. Op 10 dpo testte ik heel licht positief. 13 dpo testte ik al een stukje duidelijker. Rond 16/17 dpo testte ik een knaller. Ik hoop voor jou natuurlijk dat het ook gewoon goed gaat, maar helaas heb ik ook meegemaakt dat het met bloedverlies niet goed ging, alleen liepen de testen toen ook af en niet op. Succes, duimen maar!
Ik denk dat niemand je hier zekerheid kan geven. Beetje bloedverlies kan normaal zijn maar kan ook niet goed zijn. Als je testen wel oplopen lijkt dat me een goed teken in elk geval! Ik hoop het voor je, succes met de spannende weken die nu gaan komen..
Dit is gewoon een superonzekere tijd. Vanmorgen dus een beetje lichtere positieve test en tot nu geen buikpijn en geen bloedverlies. Ik hoop dat het zo door gaat!
Toch weer even een berichtje van mij. Ben zo onzeker! (slaat misschien helemaal nergens op gezien ik al twee kindjes mocht krijgen, maar toch). Vanmorgen zou ik enthousiast aan het stofzuigen maar toen ik dat ding naar boven tilde voelde ik al weer onraad. (sorry voor mijn woorden alvast was bruinverlies (wat te linken is aan een lichte buiktrekking gisteravond op de bank) maar het was ook met meer vocht. Geen idee wat dit is, jullie?
Ik heb beide zwangerschappen tot een week of 9 regelmatig bloedverlies gehad, zenuwslopend. Inderdaad steeds bruinig/rozig, soms helderrood, vermengd met slijm / afscheiding waardoor het vaak meer leek dan t werkelijks was gokte ik toen. Daar zijn twee gezonde kinderen uit voort gekomen. Maar ja dat zegt natuurlijk niks over hoe het bij jou verloopt.. sterkte met afwachten! Ik schrik niet meer zo snel van een drupje hier en daar in ieder geval. En wat hebben jullie een ontzettend verdrietige tijd gehad (en dat zal vast nooit helemaal voorbij gaan ..) . Knuffel!
Ik sluit me aan bij @Anna91. Ook hier kijk ik niet meer op van wat bloed. Ik snap je onzekerheid echter heel goed hoor. Het is ook gewoon een onzekere tijd.
Tja en om nou rust te houden zodat er helemaal niks meer uitkomt is ook niet een goed idee. Net na een wandeling ook weer bruinverlies met slijm afscheiding. Je verstand zegt: wacht zou maar gewoon af, het kan beide kanten op gaan, het is immers nog maar zo kort in de zwangerschap. Maar mijn gevoel zegt totaal wat anders, mede doordat ik endometriose heb is het voor mij sowieso lastiger om zwanger te worden, daarom ben ik dubbel zo blij en wil ik misschien dubbel zo graag dat het blijft zitten. Volgens mij ben ik mezelf alleen maar gek aan het maken (en daarom ga ik ook door met het huishouden en veel wandelen buiten) p.s. Ik merk wel dat ik steeds meer last van mijn borsten krijg (pijnlijk) en sneller trek. Ook de test zegt een donkerder streepje dan gister. Over twee dagen maar weer een doen..
Lastig he dat afwachten, je hebt er ook totaal geen invloed op op de uitkomst. Helderrood bloedverlies is vaak 50/50. Kan goed gaan, kan net zo goed fout gaan. Mijn moeder had elke maand een pseudomenstruatie en ik ben gezond en wel geboren (wel hoog risicozwangerschap), bij mij was bruinverlies start van verlies zwangerschap (en de oploop van test in combi met bloed de bbz).
Bloedverlies zegt dus eigenlijk helemaal niks... In mijn vorige zw schappen had ik het dus ook wel een beetje, maar daar zijn twee kids van gekomen Ik denk dat het nu extra spannend is doordat mijn zoontje is overleden en we onze andere zoon graag een broertje of zusje gunnen. Ik denk lichtbruinverlies is oud, en doordat er wat meer afscheiding/vocht bij zit lijkt het meer. Dinsdag trouwens donkerbruin met ministolsels (zo klein dat het eigenlijk geen naam mag hebben), dus toen dacht ik echt dat het einde verhaal was. Maar gister weer helemaal niks. Pff waren we maar drie weken verder
En rust houden heeft op dit termijn zelfs geen nut als je helderrood bloedverlies hebt. Die eerste weken zijn zenuwslopend.
Bedankt voor al jullie reacties. Het is.en blijft gewoon een spannende tijd.... Hoewel ik vandaag een knaller van een test had, blijf ik erover twijfelen of 't goed komt. Ik had vanmorgen weer bruinverlies met wat slijm (sorry voor mijn woorden) en daarom lijkt 't ws meer dan dat het is. Heb nu toch een afspraak staan voor een echo, voor welk scenario dan ook..
Tot nu toe lijk ik toch iedere dag licht bloedverlies te hebben. Van roze tot bruin. Hoewel dat bruin wordt eigenlijk ook al minder. Heb niet superbuikpijn, maar ik voel m soms wel even. Ook merk ik dat dit vooral zo is na een grote boodschap, durf er bijna niet eens voor naar de wc te gaan haha Het lijkt bijna te gaan wennen....
Ergens wel een geruststslling dat er meer meiden zijn met die gekke kwaaltjes. Vanmorgen na de grote boodschap weer bruinverlies, maar ik verwachte dit gek genoeg al. Tegelijkertijd zag ik een knal streepje voorbij komen. Ineens voelde het goed. Naja, de echo over twee weken zal me nog meer geruststellen en tot die tijd... Afleiding zoeken!
Hoe gaat het inmiddels @Revi? Gek genoeg ben ik nu ook weer in hetzelfde schuitje belandt. Positieve test gisteren, en ondertussen al dagenlang bruin en rozeverlies. Wat ik eerder al typte had ik bij mijn derde ook licht bloedverlies aan het begin. Super vervelend weer. Het kan immers weer twee kanten op.
Hai. Lief dat je 't vraagt maar wat vervelend dat jij dit nu (weer) doormaakt. En die wachtweken duren eindeloos... Hier nog steeds iedere dag bruin verlies soms zo licht dat ik niet weet onder welke kleur 't valt haha. Ik ben ontzettend moe, moeilijke stoelgang en ontzettend pijnlijke borsten, dus 't klinkt goed