Hallo Allemaal, Ik ben sinds april gestopt met de pil, en nu heb ik een aantal symptomen die wijzen op een zwangerschap: - Ik ben 14 dagen overtijd - Ik heb af en toe een vlaag van misselijk (nooit gehad) - Ik heb laatst een pot augurk helemaaaaal leeg gegeten ( ik lust niet eens augurk!) - En ik heb 2x een nare druk in mijn buik gehad alsof ik veeeel te veel had gegeten terwijl dat niet zo was. Maar ik heb al 4 zwangerschapstesten gedaan ( niet met ochtendurine) en ze zeggen allemaal Negatief, en mijn huisarts is een week op vakantie dus de kliniek zit dicht! Wie heeft wat tips voor mij! Alvast bedankt!!
je bent nog maar sinds april gestopt dus grote kans dat je nog aan het ontpillen bent... Het kan best even duren voordat je cyclus weer normaal verloopt Heb je verschillende testen gebruikt?? Anders gewoon naar de vervangend arts gaan
Ik heb niet zo lang aan de pil gezeten, maar een jaar of 2. jaa ik heb 3 verschillende test gebruikt, ja ik ben er ook niet zo erg mee bezig om heel eerlijk te zijn ik vraag het me de laatste week gewoon af! En ja ik ga donderdag naar de vervangend arts. Het duurt me allemaal te lang
Waarom gebruik je geen ochtendurine? Misschien is je eisprong wat laat geweest door het ontpillen en ben je pas heel kort zwanger. De HA gaat nu echt niets anders zeggen als, wachten en rustig die pil laten uitwerken. Het duurt 3 maanden voordat al die pillenhormonen volledig uit je lijf weg zijn!!
Kan zelfs veel langer duren met dat ontpillen! Idd wachten (zijn wij allemaal hèèl goed in haha) en over een paar dagen nog eens testen met ochtendurine.....
Weet je wanneer je eisprong is geweest? Want pas dan kun je met zekerheid stellen of je wel of niet overtijd bent en hoe lang he? Even ter info: na eisprong kan het tot wel 2 weken duren voor een bevrucht eitje zich ingenesteld heeft. Pas daarna komt de productie van HCG goed op gang en wordt dit aantoonbaar in je urine. Doorgaans kun je 2 weken na een innesteling echt wel testen, alhoewel er ook vrouwen zijn die laag in HCG zitten en daardoor pas later positief kunnen testen. Om dat dus goed te kunnen bepalen, moet je dan wel weten wanneer je eisprong was. Verder is het wel handig om met ochtendurine te testen: die is doorgaans geconcentreerder. Neem de kruidvat 2 voor 5 euro, dat zijn erg gevoelige testen. Mocht je daarmee nog niet positief testen, dan kun je bij je huisarts (of de vervangende arts dus) vragen of je mag bloedprikken: in je bloed is HCG namelijk eerder en beter aantoonbaar.
Mijn eisprong moet 12 Mei zijn geweest, maar goed ik ga het een keer proberen met ochtendurine en die van de kruidvat! bedankt allemaal , het is gewoon allemaal een beetje verwarrend je krijgt tegenstrijdige gevoelens, veel symptomen maar negatieve testen!
Ik had ook alle symptomen van een zwangerschap tijdens het 'ontpillen', ik zou me er niet teveel op vast binnen en al helemaal niet als de testen negatief zijn.. Blijven testen, en wachten totdat je ongesteld word ( of juist niet ).......
Weet je zeker dat het 12 mei was, of heb je dat met een calculator berekend? Want aan een calculator heb je helemaal geen ene bal he, om je eisprong te bepalen? De symptomen die je noemt, KUNNEN wel bij een zwangerschap horen, maar KUNNEN ook bij een eisprong en/of een op gang komende cyclus horen... Maar goed, ik zou bij uitblijvende menstruatie en negatief blijvende testen gewoon eens even aan je huisarts vragen om bloed te mogen prikken dus Maar eerst maar eens even de kruidvattest met ochtendurine afwachten. Ben benieuwd!
Nee ik weet zeker dat het 12 mei was heb het net nagekeken in mijn agenda, ik heb het zelf uitgerekend. En toen ook met een ovuluatietest gaf hij aan dat ik binnen nu en 36 uur vruchtbaar was. Ja ik ga het morgenochtend testen en dan laat ik het je weten!